Cégtelephelyeknél egy érdekes kérdés, hogy a kert mennyire tudja lekövetni az igények és kötelező elvárások mellett akár a vállalkozás arculatát is. Erre hozok pár érdekes gyakorlati példát saját “praxisomból”.
Egyre többször fordul elő velem – kezdetben csak ügyvédi irodáknál volt jellemző -, hogy képbe került az a személet is, hogy a cég színei visszaköszönhetnének-e a kertben, vagy a vendégváró, mint tér, is beilleszthető-e a kertbe vagy a télikertbe?
A válasz egyértelműen igen! Hiszen a növényszínekkel, és akár formákkal is lehet játszani.
Amikor a természet jelenik meg egy logóban
Rengeteg cég választ természet ihlette formát, motívumot. Ginkgo leveleket, más virágformákat. Ilyenkor nekünk a kert tervezésekor ezt is figyelni érdemes, hiszen semmiből nem áll egy kertbe az adott céghez illeszkedő növényt is tervezni.
A ginkgonál csak annyi a fontos, hogy mivel alapvetően egy nagytermetű fa, így mindenképpen a kert méretéhez illeszkedő fajtát érdemes választani. De természetesen ez igaz minden nagytermetű fa esetében.
A színek is meghatározók lehetnek
Most pont egy vidéki fogászat kertjét tervezem, ahol 3 meghatározó szín van. A fogászat színe alapvetően a királykékhez hasonló kék. Az épület és a fogorvosi helyiség kivételével a belső terek a fehér és natúrbarna-sárga színeket kapták, így a kerthez lévő alapvető színek is megvannak: kék évelőkkel, mint a szarkalábak, a fűfélék vidám sokasága, melyek télen is összekötve segítik az izgalmas térhatást, megjelennek a sárga, fehér színek is aktívan a kertben. Enyhítik a sok örökzöld által nyújtott zöldet a juharok adta vöröses színek.
Azért írok elsősorban csak vöröses színeket, mert tipikusan egy olyan térről van szó, ahol lágyságot és kedvességet, nyugalmat kell teremteni.
Ki ne izgulna a fogászati kezelés előtt, nem igaz? De ha harsány pirosakat választunk növényszínekben, azt színterápiából is tudjuk, hogy erősíti a feszültséget, erőt és hatalmat sugároz: és erre pont nincsen szükség a “gyökérkezelésre, fogműtétre várakozás” közben. Oda pont ellensúlyozni kell az amúgy is feszültebb várakozás hangulatát, melyeket finom illatú növényekkel, gyógynövényekkel és lágyító színekkel lehet megteremteni.
Természetvédelmi felelősségvállalás és a cégtelephely
Bármennyire is furának tűnik, de agrármarketingben is jelen van az, hogy egy agrárvállalkozás vagy élelmiszeripari vállalkozás leteszi a véleményét a márkája építése közben. Ezt lehet már magába a kerttervezésbe is beleforgatni: a parkolók közötti terekben jól mutat egy hatalmas esőkert, ami elvezeti a felesleges vizet a burkolatokról. Árnyékot ad egy miyawaki minierdő vagy egy-két erdőkertes “folt” a telephelyen, hiszen ott megjelenik a biodiverzitás és az esővíz gondos kezelésének szemlélete is. Ezeknek a felületeknek a beépítésébe, kivitelezésébe pedig csapatépítő tréning jelleggel egyre több cég vonja be alkalmazottait is, hiszen amit saját kezünkkel építünk, azt jobban értjük, tiszteljük.
Kiemelt kép: Pixabay