Az Archer Daniels Midland Co globális gabonakereskedő vállalat úgy látja, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyagra (SAF) irányuló erőfeszítései 2026 körül elérhetővé válnak – mondta Vikram Luthar a társaság pénzügyi igazgatója. A bioüzemanyag-ipar komoly lehetőségeket jelent a mezőgazdaságban is.
A valóságban a SAF megjelenése, legalábbis számunkra, a 2026-os évtől válhat elérhetővé
– mondta Vikram Luthar egy konferenciáján. Kifejtette, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag kereskedelmi forgalomba hozatalához szükség lesz a SAF szektorba történő befektetésre, de az ilyen beruházások nem feltétlenül az ADM-től származnának.
Az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében az Egyesült Államokban a Biden-adminisztráció kormányzati kihívást indított, hogy 2030-ig évente legalább 3 milliárd gallon, azaz 11,36 milliárd liter SAF-t biztosítson. A légiközlekedési szektort tartják az egyik legnehezebben dekarbonizálhatónak, mivel a repülésekhez használt üzemanyagot nem lehet könnyen pótolni másfajta előállítású anyaggal.
A bioüzemanyag-ipar lendületet kapott 2022-ben az inflációcsökkentési törvény elfogadásával, amely adójóváírások formájában jelentős támogatást nyújt a biodízel- és a fenntartható repülőgép-üzemanyag-iparnak.
Úgy gondoljuk, hogy elegendő gazdasági ösztönzés van az SAF számára ahhoz, hogy nyereséges legyen, és életképes alapanyaga legyen a repülőgép-üzemanyagnak. Úgy gondoljuk, hogy a SAF már rendelkezhet nyereségességgel
– mondta, hozzátéve, hogy bizonyos körülmények között
Vikram Luthar azt is elmondta, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének javaslata a megújuló energia mennyiségére vonatkozó kötelezettségekre pozitív lépés a bioüzemanyag-ipar számára, amely „a jövőbeli kereslet alsó szintjét, nem pedig plafonját határozza meg”.
A javaslat a több mint egy évtizedes megújuló üzemanyag-szabvány (RFS) legújabb fejezetét jelenti, amely szerint az olajfinomítóknak több milliárd gallon bioüzemanyagot kell bekeverniük az ország üzemanyag-felhasználásába, vagy cserélhető kreditet kell vásárolniuk azoktól, amelyek ezt teszik.
Lehetőség van arra, hogy 900 millió gallon etanolt körülbelül 500 millió gallon SAF-vé alakítsunk át
– mondta Vikram Luthar, megjegyezve, hogy a szövetségi inflációcsökkentési törvény valószínűleg felgyorsítja és kiterjeszti a beruházásokat az ágazatban.
A TotalEnergies és az Air France KLM megállapodott a fenntartható repülőgép-üzemanyagról szóló egyezségről. A Ryanair fenntartható üzemanyagot vásárol a Shelltől, de a 2030-as cél még bizonytalan.