Agrárgazdaság
Agrárgazdaság

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

Agrofórum Online

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket, és enyhítse ezeket az emeléseket 2023 második felében.

A londoni székhelyű vállalat, amely többek között a Marmite élesztőkivonat alapú, többnyire pirítósra kent krémet és a Ben & Jerry’s fagylaltot készíti, a költséginfláció folytatódására számít 2023-ban is, és az első félévi nettó anyaginflációt mintegy 1,5 milliárd euróra prognosztizálja.

A csomagolt árucikkek iparága az elmúlt évben megemelte az árakat, hogy megbirkózzon a kakaótól és a napraforgóolajtól a búzáig terjedő termékek árának növekedésével. Az iparág még küzdött a COVID-korszak ellátási láncának problémáival és a nyersanyag-kiadásokkal, amikor Oroszország megtámadta Ukrajnát, tovább emelve az energia és más nyersanyagok árait.

Ami az általunk tapasztalt infláció fedezetét illeti, jelenleg a teljes költséginfláció 75%-ánál tartunk – mondta Graeme Pitkethly pénzügyi igazgató. Ennek 100% fölé kell mennie ahhoz, hogy javítsuk a bruttó árrésünket.

Bertolli termékek (fotó: instagram.com/bertollinl/)

Az élelmiszeriparban jelentős pozíciókkal rendelkező vállalat szerint az áremelések a második félévben is folytatódnak, de ez alacsonyabb ütemű lesz. „Valószínűleg túl vagyunk az infláció csúcsán, de még nem a csúcsárazáson” – mondta Pitkethly. Az alapár-növekedés a negyedik negyedévben rekord 13,3%-os volt.

Az Unileverhez tartozik a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata. Összesen csaknem 400 márka termékeit értékesítik több mint 190 országban. Napról napra 2,5 milliárd ember használja a cég termékeit. A világ 50 legnagyobb márkája közül 13 az Unilever termék portfóliójába tartozik. A cég árbevételének csaknem negyven százaléka az élelmiszeriparból származik. Főleg a főzéshez használatos termékeket gyártanak, például szószokat, olajokat és margarinokat, de fagylaltok és italok is szerepelnek a cég portfóliójában. Többek között a Bertolli, a Rama, a Magnum, a Carte d’Or, a Solero, a Lipton, a Hellmann’s és a Ben & Jerry’s márkák is a céghez tartoznak. Az Unilever globális bevételeinek hatvan százaléka a higiéniai és tisztítószerekből származik.

Közben egyébként egyes európai vállalatok azt közölték, hogy enyhítik az elmúlt években bevezetett áremeléseket, mivel az energia és egyéb nyersanyagok ugrásszerű költségei enyhültek, ami némi könnyítést jelenthet a fogyasztóknak.

Kiemelt kép: instagram.com/bertollinl/

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Megugrott az élelmiszerek kiskereskedelme

2024. május 17. 10:10

Az élelmiszer- és élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelemben 5,7%-os volt a forgalomnövekedés.

Felülmúlta az előrejelzéseket a Bayer első negyedéves nyeresége

2024. május 17. 09:10

Nagyobb lett a vártnál a Bayer AG nyeresége, viszont a mezőgazdasági ágazat árbevétele, az értékesítés és a glifozát ára is csökkent.

Esnek az élelmiszeripari termelői árak

2024. május 16. 08:10

A tavalyi csúcshoz képest folytatódik az élelmiszerek termelői és értékesítési árának csökkenése.

Tovább drágult a cukor, a gáz ára viszont csökkent

2024. május 15. 15:10

2024. áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat.

Itt a Nébih karantén kutatása

2020. május 3. 14:47

A szervezők a tartós otthonlétbe kényszerült lakosok mellett azok tapasztalatait is várják, akiknek életmódját kevésbé, vagy másféleképpen érintette a veszélyhelyzet.

Kevesebb a bírság a tavaszi élelmiszerellenőrzésnél

2019. április 16. 09:33

A tavalyihoz képest csökkent a forgalomból kivont élelmiszertételek aránya is: a megvizsgált 9.994 hazai és külföldi tételből 173 esetében (1,7%) volt szükség erre az intézkedésre.

Egyre többen keresik a minőségi szaloncukrokat

2022. november 21. 12:32

A szaloncukor az adventi időszak hagyományos terméke. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint egy magyar háztartás évente átlagosan 1 kilónyi szaloncukrot vásárol. A legkedveltebb hagyományosan a zselés, a marcipános, a kókuszos, a karamellás és a csokoládékrémes.

A kiváló minőségű magyar tojásból húsvétkor sincs hiány

2023. április 5. 10:13

A kiváló minőségű magyar tojás a húsvéti időszakban is a vásárlók rendelkezésre áll.