Zöldség-Gyümölcs

Luxustermék lett az eper Japánban

Agrofórum Online

Az 50 éves Kuriszaka Maszafumi Tokusima megyében, Szanagoucsiban született és nevelkedett, majd hét évet töltött egy híres japán vállalatnál Oszakában. Azért dolgozott, hogy kitanulja a szakma minden csínját-bínját, majd otthon folytassa a családi epervállalkozást.

Most, 25 évvel később ő az első japán luxus-epertermékcsalád, a Sakura Momo Ichigo márka tulajdonosa és a Japán Mezőgazdasági Termesztők Szövetkezetében az eperrészleg vezetője.

„Vidám, piros, eper”

Amikor arról kérdezték Kuriszakát, hogy milyen szavakkal tudná leginkább jellemezni magát, így válaszolt.
„Az első kifejezés a vidám lenne. A második a piros, mert szenvedélyesen szeretem az epret. És végül az eper, mert úgy kell gondolkodnom, mintha én lennék az egyik eprem, hogy tudjam, szomjas-e vagy éppen fázik” – mondta Kuriszaka. Majd azt is elárulta, hogy annak idején azért hagyta ott a családi gazdaságot, mert úgy látta, gyenge lábakon áll.

„Kezdtem kételkedni a vállalkozás működésében. Ugyanakkor apám Momo Ichigo nevű szamócája iránt egyre nőtt a kereslet. Úgy gondoltam, itt az ideje, hogy tanuljak, fejlődjek, jobban beleássam magam a szakmába és továbbvigyem a családi vállalkozást. Ma már nagyon büszke vagyok az általunk termesztett eperre, és szeretném, ha a világon mindenki megismerné. Nem várom el, hogy 100-ból 100 ember szeresse, de olyan fajtát szeretnék termeszteni, amelyet 100-ból legalább 90 ember szeret.”

Marketing és minőség kéz a kézben

„A Sakura Momo Ichigo nevet a Szanagoucsin kívül máshol nem használhatják, mert mi voltunk az elsők az országban, akik törvényesen bejegyeztettük ezt a fajtát. Úttörők voltunk abban, hogy egy mezőgazdasági terméket, esetünkben az epret luxustermékké fejlesztettük, mint ahogy a divat világából kiemelkedett például a Louis Vuitton.”

Kurisaka azt is elárulta, hogy a sikert nem ingyen mérik, ő is keményen megdolgozik a luxustermékéért.

„Mindennap hajnali 4-kor kelek – mondta. – Először epret csomagolok, aztán reggel 7 óra körül reggelizem, általában helyben termesztett tengeri algát rizzsel. Ezután betakarítom a frissen érett epret és elszállítom. Általában este 6 óra körül végzek. Ezután este 9 óráig folytatom az eper csomagolását, és csak ezután fejezem be a munkát.” 

Forrás: https://www.hortidaily.com/article/9617664/japan-the-fewer-the-flowers-the-bigger-the-strawberry/

Fotó: Pixabay

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Háztáji zöldség és gyümölcs eladása – meddig adómentes?

2025. július 24. 08:10

A háztáji kertben megtermelt zöldségek és gyümölcsök értékesítése bizonyos bevételi határig adómentes lehet.

Dinnye, csak hazai? Most tényleg ellenőrzik!

2025. július 2. 13:10

Nem csak az íz számít: az NKFH országos ellenőrzéssorozata garantálja, hogy a dinnye valóban hazai és szabályosan címkézett legyen.

Savanyításra tökéletes: káposztafajták Horvátországból

2025. június 9. 15:10

Kiváló íz, jó tárolhatóság és savanyíthatóság: ezek a káposztahibridek ideálisak a késő őszi termesztéshez.

Brokkolihiány a klímaváltozás miatt

2025. május 28. 14:10

Az enyhe tél és a spanyol árvizek miatt idén kevesebb brokkoli és karfiol kerülhet a brit boltokba – figyelmeztetnek a termelők.

Térképre raktuk a hazai szamócalelőhelyeket!

2020. május 4. 14:22

A szamóca a legkorábban érő, Magyarországon is termesztett gyümölcs. Fóliás termesztési körülmények között már akár április elejétől a fogyasztók rendelkezésére áll, a hazai termesztés főszezonja azonban május elejétől június közepéig tart.

Hétvégétől már kapható lesz a magyar szamóca

2020. április 21. 14:16

A friss magyar szamóca könnyen megkülönböztethető az importált, még koraéretten leszedett és több ezer kilométerről ideérkező importtól.

A cserepes eper soha nem látott árakat ért el

2024. február 4. 17:10

Huelva eperkínálata növekedésnek indult. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a kampány a korai, cserepes eperrel kezdődött, amely novemberben került ki a piacra, ahol a kereslet mindig is a kínálat felett volt.

Eperrel, görögdinnyével és fehér paprikával is átverik a fogyasztókat

2019. május 8. 10:47

Az import nagyon sok esetben hordozza annak a kockázatát, hogy olyan növényvédő szerrel volt kezelve, ami a magyar ellenőrzéseken megbukna.