Szőlő-Bor

Országos bor roadshow indult

MTI

Országos bor roadshow-t indított a magyar bor márkakoncepció bemutatására a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) - mondta Németh Anna, az MTÜ vezérigazgató-helyettese hétfőn Budapesten, az országos előadássorozat első állomásán.

Felidézte: a turisztikai ügynökség szakmai szervezetekkel együttműködve elkészítette a magyar bor új márkakoncepcióját. A létrejött rendszer megalkotásában részt vett a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT), az Agrárminisztérium, a Külgazdasági és Külügyminisztérium, és meghatározó gasztronómiai szervezetek.

Kialakították a magyar bor egységes arculatát, üzeneti rendszerét, amelynek mentén folyamatosan építik a magyar bor stílusát alakító márkaelemeket. A borágazat helyzetének javítása és fenntartható növekedésének érdekében az MTÜ víziója az volt, hogy a magyar bor egyedi és megkülönböztethető kategóriává váljon, értéke növekedjen és általa erősödjön az országmárka – mondta Németh Anna.

Gál Zsombor, az MTÜ bormarketingért felelős szakértője elmondta: az országos bor roadshow célja, hogy a magyar borágazatban dolgozó szakembereknek bemutassák a koncepciót. Szeretnék elérni, hogy minden magyar borászat regisztráljon a tervek szerint a nyáron induló bor.hu portálon. Ez a portál a kulcsa a hatékony megjelenéseknek, és az azonnali kommunikációnak – mondta. Az egységes, „Magyar bor – Személyesen” üzenetrendszert és a nyáron induló bor.hu egységes borászati webportált az MTÜ országos előadássorozaton népszerűsíti.

Ipacs Géza arculati tervező a koncepciót bemutatva ismertette: annak egyik eleme a logó, amelynek középpontjában a személyesség üzenete van, a piros-fehér-zöld ikon alatt „Magyar Bor személyesen” felirattal.

Németh Anna szerint az idén létrejött új bormárka képviseli a magyar borkultúra változatosságát, és egységbe szervezi a magyar bor kommunikációját, hogy mind a belföldi, mind a külföldi fogyasztók számára megismerhetővé váljanak a magyar bor és a borászatok értékei, és ezek által is még több embert a magyarországi borvidékek felfedezésére inspiráljon. A nyáron további öt borrégióba viszik el a rendezvénysorozatot, hogy a helyi termelők, gasztro- és turisztikai szakemberek is személyesen megismerjék a marketingkoncepciót.

Az MTÜ közleménye szerint a nyáron induló www.bor.hu feladata lesz, hogy a borturistáknak, érdeklődőknek szakmailag lektorált felületet biztosítson, amin keresztül tiszta képet kaphatnak a magyar borról, borvidékekről, borászatokról. A weboldal része lesz egy intelligens borászatkereső.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A bor a rekordszintű balkáni hőség nyertese

2024. október 8. 12:10

A balkáni bortermelők szerint ritka nyertesei lehetnek ezeknek a folyamatoknak, mert a meleg időjárás miatt nőtt a szőlő cukortartalma.

Extrém klíma: már szüretelnek a Balaton-felvidéken

2024. szeptember 9. 11:10

A száraz nyári hónapok miatt a szőlő idén a szokásosnál jóval gyorsabban érett, így a betakarítást a tervezettnél három héttel hamarabb kellett elkezdeni.

Fordított tájkép alakult ki a Balaton-felvidéken – ezt most díjazták is

2024. szeptember 5. 13:10

Talán kevesek számára ismert az, hogy földtörténeti léptékben mérve nem is olyan régen hazánkban is aktív vulkánok működtek.

Hihetetlen, de a globális szőlőtermesztés felülmúlja a banánét, narancsét, almáét is

2024. augusztus 18. 08:10

A szőlőtermesztés több fejhosszal más gyümölcsök előtt jár: a világ ugyanis évente 72 millió tonna szőlőt termel.

Sörpuccs a borvidéken

2021. december 8. 16:09

Etyek az elmúlt évtizedben a bornak és a pezsgőnek köszönhetően a hazai gasztroforradalom egyik ikonikus helyszínévé vált, persze ehhez kellettek azok a borászok is, akik egyértelműen a minőség pártjára álltak. Világosan látszik az is, hogy a csendes borok felől a buborékok felé fordul a borvidék; 2023-ig kell már csak arra várnunk, hogy eredetvédett „Etyeki pezsgőt” ihassunk, amely talán nagyon gyorsan olyan ismert és elismert kifejezés lesz, mint a Tokaji aszú. A gasztroforradalmárok között azonban nemcsak borászok vannak: sonkamester, csokoládé- és sajtkészítő is öregbíti már a település nevét, de van egy első hallásra igazi kakukktojás is közöttük. Ha jobban megismerjük kiderül, hogy mégis csak van köze a borhoz: a musthoz például sörlevet kever. Vagy a sörléhez mustot? Az Etyeki Sörmanufaktúra főzdevezető-tulajdonosával, Radányi Orsolyával beszélgettünk.

Nyilvános a 2018. évi borszőlő átlagár előrejelzés

2018. július 23. 17:02

Ahhoz, hogy a szőlőárak a folyamatosan növekvő termelési költségek ellenére is méltányos jövedelmet biztosítsanak a gazdák számára, elengedhetetlennek tűnik a borok kereskedelmi átadási árának emelése.

Gazdainfó: uniós intézkedések és halasztott határidők

2020. április 23. 11:13

Az Európai Bizottság legutóbbi ülésén két intézkedést fogadott el az agrár-élelmiszeripar támogatására. A gazdálkodók pénzforgalmának növelése érdekében a Bizottság magasabb kifizetési előlegeket fogadott el a mezőgazdasági termelők számára.

Három generáció együtt: Rózsa pincészet

2023. március 15. 07:41

Aszút nyilvánvaló, hogy nem minden évben készítünk, csak akkor, amikor az évjárat ezt lehetővé teszi.