Agrárgazdaság
Agrárgazdaság

Megújult az egyik legismertebb hazai márka a 100. születésnapjára

Megújult az egyik legismertebb hazai márka a 100. születésnapjára

Agrofórum Online / Globus

„Szeretnék én olyan nélkülözhetetlen lenni a színpadon, mint amilyen nélkülözhetetlen a Globus konzerv minden háztartásban!” – ez a mondat 1937-ben látott napvilágot, amikor a kor legismertebb művésze, Honthy Hanna színművésznő volt a Globus konzervek reklámarca.

Azóta a márka számos változáson ment keresztül, de van, ami állandó a Globus konzervek életében: a természet, a hagyomány, az inspiráció, az innováció és a praktikum egyensúlya. Mindez pedig immáron egy évszázada így van, hiszen 2024-ben ünneplik a Globus zöldségkonzervek a piacra lépés 100. évfordulóját.

100. születésnapját ünnepli az egyik legismertebb hazai márka, hiszen 1924-ben jegyeztették be a Globus márkanevet a vállalat zöldség- és gyümölcskonzervjeire. A jeles évfordulót pedig egy különleges új külsővel ünneplik: itt a Levélkés Globus. 

Katonai húskészítményektől a lakossági fogyasztásig 

Valójában a Globus története egészen 1882-re nyúlik vissza, hiszen ekkor hozta létre Weiss Manfréd és Bertold a család húsfeldolgozó üzemét a budapesti Lövölde téren, amely Első Magyar Konzerv- és Ércárugyár néven működött a következő évtizedekben.

Itt eredetileg katonák számára konzerváltak húskészítményeket és kávét, illetve kisebb mennyiségben lakossági fogyasztásra készítettek zöldség- és gyümölcskonzerveket is.

A vállalat egészen 1947-ig folyamatosan fejlődött és növekedett, a harmincas években többek között a nagykőrösi Pátria Konzervgyárat is megvásárolták, majd a kecskeméti és a szegedi konzervgyár is a Weiss család tulajdonába került.  

Népszerűség a szocialista tömbön túl is

Bár 1947-ben államosították a gyárat, a Globus konzervek népszerűsége töretlen maradt a következő évtizedekben is. 1948-tól Budapesti Konzervipari Nemzeti Vállalatként, majd 1958-tól Budapesti Konzervgyárként működött tovább a vállalat egészen az 1993-as privatizációig.

Külföldre is elért a márka sikere a szocializmus éveiben: a Brüsszelben megrendezett Világkiállításon aranyérmet szerzett a gyár három terméke is, így nemzetközi szintű ismertségre is szert tett a Globus. Aztán 1965-ben exportengedélyt kapott a vállalat, így a szocialista tömb országainak piacán kívül, az Európai Gazdasági Közösség államait is meghódíthatták a Globus termékek. 

A szocialista reklámipar csillaga

A Globus a hazai reklámipar meghatározó márkájaként is tündökölt. Az 1937-es Honthy Hanna plakátot később is számos sikeres kampány követte. Mindenki ismerte a 30-as évek végén a „Globus, a jó konzerv!” mottót, de sokaknak még ismerősen csenghetnek a „Befőz-megfőz Ön helyett a konzervipar!” vagy „A családnak LENCSE CSALÁD!”, illetve a „Globus konzerv örök sláger!” szlogenek is.

És talán van, aki arra is emlékszik, amikor 1984-ben Sütő Enikő más modellek mellett egy apró fehér bikiniben pózolt egy strandtáskányi Globus konzervvel. 

A legfontosabb az ember és a természet harmóniája 

Az 1993-as privatizációt követően számos változás történt a Globus életében. A szószok, a húskészítmények, valamint a zöldség-és gyümölcskonzervek gyártása ma már három különböző cég kezében van.

Azt azonban elmondhatjuk, hogy ha a Globus zöldség-és gyümölcskonzerveiről beszélünk, akkor a gyártás során a természet, a hagyomány, az innováció és a praktikum egyensúlya ma is állandó. A ma már francia tulajdonban álló Globus Konzervipari Zrt. különös figyelmet fordít arra, hogy az előállítás és az értékesítés során is harmóniában működjenek a természettel.

Ebből kifolyólag a Globus konzervdobozai veszteség nélkül újrahasznosíthatóak, illetve a gyártás során keletkező hulladékokat is szelektálják, amelyeknek jelenleg a 85%-át sikerül újrahasznosítani, és azon dolgoznak, hogy ez a szám növekedjen. Azokat a termékeket pedig, amelyek megsérülnek és nem hozhatóak forgalomba, állati takarmányozásra, állatkertek megsegítésére fordítják.

A természetesség a polcokra kerülő konzerveknél is fontos alapelv a Globus konzervek számára. Nem használnak felesleges adalékanyagokat, így tartósítószert sem, és kizárólag természetes alapanyagokból készülnek a zöldségkonzervek. 

Levélkés Globus a 100 éves évfordulóra

Idén 100 éve vannak velünk a Globus zöldség-és gyümölcskonzervek. A jeles évfordulót pedig megújult csomagolással ünnepli a márka: megjelentek a polcokon a Levélkés Globus termékek. És hogy mit is jelent ez?

A Globus zöldség-és gyümölcskonzervek gyártója törődik a hagyományokkal, a természetességgel, az inspirációval, a praktikummal és az innovációval. Azzal, hogy a Globus zöldségkonzervek mostantól levélkés pecséttel vannak ellátva, a márka azt üzeni, hogy természetes, friss, rügyező, kész a megújulásra és rengeteg új gondolat sarjadhat belőle. 

A Levélkés Globus a zöldség, ami lépést tart az idővel. Ez az a termék, amely bizonyítja, hogy az ember és a természet mindig képes együtt új dolgokat alkotni és megújulni. Mi is izgatottan várjuk, hogy mit tartogat a következő 100 év! 

A Globus számokban

A debreceni székhelyű Globus Konzerv­ipari Zrt. 80 termelővel és 15 biotermesztővel dolgozik. A cég évente 80 ezer tonna nyersanyagot dolgoz fel. Ezekből 72% kukorica, 13% borsó, 10% hüvelyesek, 5% egyéb zöldség. Évente 150 millió darab üveg- és konzervterméket készít, és már 40 országba szállít.

Technológiai innovációk az elmúlt időszakban a Globusnál: 

  1. A doboz nyitófülecskével kapható már, így konzervnyitó nélkül is kibonthatóak a Globus zöldség-és gyümölcskonzervek. 
  2. A konzervek belsejében ma már egy speciális lakkréteget használ a márka, ami azt hivatott megakadályozni, hogy bármi beleoldódjon a zöldségekbe a konzervdobozokból.
  3. Az elmúlt időszak vákumtechnológiai fejlesztéseinek köszönhetően ma már 70%-kal kevesebb vizet használnak a Globus zöldségkonzervek gyártásánál, mint egy hagyományos konzervhez szokás. Magát a levegőt is kiszívják belőle és úgy zárják le. Így hosszú távon is megmarad a zöldség minősége, nem ázik hónapokon át a polcokon. Ráadásul hőkezeléskor a kevés víz miatt csak párolódik a zöldség, vagyis több tápanyag marad benne, és a textúrája is minőségibb.
Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Megugrott az élelmiszerek kiskereskedelme

2024. május 17. 10:10

Az élelmiszer- és élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelemben 5,7%-os volt a forgalomnövekedés.

Felülmúlta az előrejelzéseket a Bayer első negyedéves nyeresége

2024. május 17. 09:10

Nagyobb lett a vártnál a Bayer AG nyeresége, viszont a mezőgazdasági ágazat árbevétele, az értékesítés és a glifozát ára is csökkent.

Esnek az élelmiszeripari termelői árak

2024. május 16. 08:10

A tavalyi csúcshoz képest folytatódik az élelmiszerek termelői és értékesítési árának csökkenése.

Tovább drágult a cukor, a gáz ára viszont csökkent

2024. május 15. 15:10

2024. áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat.

Betegségeket okozhatnak a konzervek hosszú távon

2024. február 11. 08:10

Egy hormonhatású vegyület tehető felelőssé azért, hogy hosszú távon a konzervekben található ételek betegségeket okozhatnak.

Tartósítás konzervek és hűtőberendezések nélkül

2021. március 27. 13:13

Az élelmiszer tartósításának a kialakulása egyidősnek tekinthető az emberiség történetével. Hagyományos értelemben véve az „ősi” tartósító eljárások közé sorolhatjuk a szárítást, az aszalást, a besűrítést, a füstölést, a sózást, a savanyítást, az erjesztést vagy akár a természetes hűtést is.

GLOBUS: A nagyjából jó nem elég, csak a százszázalékos…

2019. november 11. 11:06

Elsősorban borsó, kukorica és zöldbab, illetve szárazáru feldolgozása történik a GLOBUS-nál. A borsó, a kukorica és a zöldbab egyaránt hazai termelőktől érkezik a gyárba.