33℃ 20℃
június 4. Bulcsú, Kerény, Kerubin
Agrárközélet

Igyunk több tejet!

MTI

Június közepéig tart az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampánya, amely a fogyasztói tudatosság erősítése mellett törekszik a minőségi, tehéntejből készített termékek megismertetésére is - közölte az AMC az MTI-vel.

Feldman Zsolt, az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampány sajtótájékoztatóján a közlemény szerint elmondta: a kormány gazdaságvédelmi akcióterve védőhálót nyújt a magyar vállalkozásoknak, hiszen a munkahelymegtartó bértámogatások, vagy a hiteltörlesztési moratórium alapvető segítséget jelentenek számukra.

Külön figyelem irányul a mezőgazdasági termelésre és élelmiszerellátásra, ezért biztosítanak ingyen hitelt a gazdálkodóknak, nyújtanak vissza nem térítendő támogatást 8 milliárd forint értékben az élelmiszeriparnak és 1,8 milliárd forint értékben a tejtermelőknek. A kormány azt várja el a hazai kiskereskedelemtől, hogy a maguk eszközeivel segítsék, ösztönözzék a magyar tej- és tejtermékek fogyasztását – tette hozzá.

Giczi Gergely, az AMC ügyvezető helyettese ismertette, hogy az idei kampányban a fiatalok és a fiatal felnőttek kerülnek fókuszba, ennek megfelelően a kampány az online térben zajlik majd, jelentős közösségi média aktivitással.

A közlemény szerint az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Világszervezete (FAO) június 1-jét jelölte meg a Tej világnapjának. Idén a Tej Terméktanács, az agrártárca és az AMC támogatásával június 3-4. között szervezi meg rendhagyó Tej világnapi rendezvényét az online térben.

A jatek.tejsziv.hu oldalon és a terméktanács közösségi oldalain játékokkal, tejtermékkel főző sztárszakácsokkal és más közismert személyekkel várják a gyerekeket és felnőtteket. A Tej. Szívvel-lélekkel! – Fogyassz minden nap tejterméket! szlogen alatt futó kommunikációs kampány a rendezvény médiatámogatását követően online megjelenésekkel folytatódik, és véleményvezérek közreműködésével elindul a „tejbajusz” felhívás is – írta az AMC.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Tengerentúli kapcsolatait erősíti az Állatorvostudományi Egyetem

2025. június 3. 12:40

A Purdue Egyetemmel kötött együttműködési megállapodást az Állatorvostudományi Egyetem – cél a tudományos és oktatási jelenlét bővítése.

Vetőmag-ellenőrzés új szinten: elindultak a kiemelt képzések Szarvason

2025. június 2. 14:10

A vetőmagágazat szakmai fejlődése szempontjából mérföldkőnek számító képzéssorozat indult el 2025. május 26-28. között a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) Szarvasi Képzési Helyén.

Földet kínál az állam: több mint 13 ezer hektár árverésen

2025. május 30. 13:10

Árverésen értékesíti az állam az érintett földrészleteket. A cél: a helyben élő gazdák földhöz juttatása, stabil birtokviszonyokkal.

Alkotópályázatot hirdetnek a magyar szöcskeegérről

2025. május 29. 14:10

Gyerekeknek és felnőtteknek is szóló kreatív pályázatok indultak a 2025-ös Év Emlőse, a magyar szöcskeegér témájában.

A halból készült tej előnyei

2024. december 3. 08:10

Van egy ország, ahol ugyan kevés tejelő szarvasmarha él, de egy meglepő ötlettel abból készítenek „tejet”, amiből viszont sok van: halból.

Kedvező a hazai tejágazat helyzete

2019. március 31. 12:17

Nemzetközi összehasonlításban is professzionális a magyar tejágazat, Csehország után Magyarországon a legkoncentráltabb a tejelő tehénállomány és a feldolgozó kapacitás.

A tejár elérhette a mélypontot

2018. július 24. 06:35

Az idén januárban még 99,37 forintos kilogrammonkénti tejár 90,47 forintra csökkent júniusra, ami a májusihoz képest egyszázalékos visszaesés, az egy évvel korábbihoz képest pedig szinten maradás.

Az Aldi megvásárolta az Alföldi Tej Kokárdás márkáját

2018. február 16. 11:00

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben.