Agrárközélet

Jó hír a Milka gyártójáról

Agrofórum Online

Vételre módosították a Mondelez ajánlását. A Berenberg elemzőcég munkatársai tartásról módosították vételre a csokoládé és snack gyártó cég részvényeinek ajánlását.

Az elemzők szerint az élelmiszeripar relatív értékeltsége alacsony volt az elmúlt évtizedben, ugyanakkor a Mondelez esetében nagyon erős organikus növekedési trend figyelhető meg – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt. A bejelentést követően 1 százalékot emelkedett a Mondelez részvények árfolyama. Az elmúlt hónapban 5 százalékkal emelkedett a cég tőzsdei árfolyama ám az is kevés volt ahhoz, hogy ledolgozza idei hátrányát, ezzel együtt is 4,8 százalékot mutat a kurzus 2020-ban eddig.

A Mondelez ajánlása még a mostani, felfelé módosítás után stabilan vétel a Marketscreener tőzsdei adatbázisa szerint. A 21 elemzőből tíz vételt, hét felülsúlyozást, 4 pedig tartást ajánl. A felülsúlyozás azt jelenti, hogy akinek már van ilyen részvénye, annak további vásárlásokat javasolnak az elemzők, ám azoknak, akik még nem rendelkeznek pozícióval az adott papírban annak nem javasolt, hogy most vágjanak bele egy komolyabb vásárlásba.

Az elemzők által megadott átlagos célárfolyam, azaz amit szerintük egy éven belül elér majd az árfolyam a New York-i Értéktőzsdén 59,9 dollár. Ez 17 százalékkal haladja meg a jelenlegi kurzust.

Március végi hír volt, hogy a Mondelez termékei iránti kereslet látványosan emelkedett. Ekkor a cég egyébként növelte a dolgozóinak fizetett órabért és 125 dolláros heti bónuszt is fizetett az értékesítésben dolgozóknak. A koronavírus terjedése miatt világszerte megugrott a kész élelmiszerek iránti kereslet.

A Mondelez snackeket és italokat gyárt öt termékkategóriában. Ezek a kekszek a süteményekkel és sózott harapnivalókkal együtt, a csokoládé és cukorka, az italok a kávékkal és italporokkal együtt, valamint a sajtok és az egyéb élelmiszeripari termékek. Olyan márkák tartoznak a céghez, mint az Oreo, a LU, a belVita, a Nabisco, a Cadbury, a Cadbury Dairy Milk, a Toblerone, a Trident vagy a Halls és a Milka. Utóbbi márkának neve egyénként a német Milch + Kakao, azaz tej és kakaó szavak első néhány betűjéből kreált mozaikszó.

A Mondeleznek Magyarországon, Székesfehérváron is van üzeme. Itt nemzetközileg elismert és közkedvelt márkák csokoládé és keksztermékeit gyártják: Milka, Cadbury, Oreo, Tuc és Ritz, illetve itt készülnek olyan piacvezető helyi termékek is, mint a Pilóta és a Győri Édes. A Székesfehérváron készített termékeket világszerte exportálják, Európától Ausztráliáig, Ázsiától Afrikáig.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Földvásárlás előtt áll? Ezt a hibát ne kövesse el!

2025. október 8. 10:10

Magyarországon földet csak földműves vásárolhat – ehhez pedig szinte kötelező az aranykalászos gazda végzettség.

KÁN Egyetemi Napok: új irányok a növénytáplálásban

2025. szeptember 30. 11:00

A kaposvári KÁN Egyetemi Napok részeként idén is megrendezték a IV. Alkalmazott Növénytudományi Konferenciát, fókuszban a tápanyagutánpótlással.

Nemzetközi figyelem övezi a MATE új MSc szakját

2025. szeptember 15. 15:10

Elindult a MATE Haltenyésztő mérnöki MSc-je, amely a fenntartható akvakultúrában képez új generációt.

Von der Leyen terve: mi marad a gazdáknak?

2025. szeptember 11. 16:10

A Bizottság 300 milliárdos KAP-keretet ígér, védzáradékokkal. A termelők szerint a kockázat így is jelentős.

Nagy István: az agráriumban dolgozókra mindig számíthatunk

2020. szeptember 20. 10:39

Nagy István hozzátette, az elmúlt időszak is azt bizonyította, hogy az agrárium, az élelmiszeripar stratégiai ágazat.

Az Unilever szerint az árak emelkedése idén is folytatódik

2023. február 12. 08:36

Az Unilever Plc közölte, hogy továbbra is emeli csomagolt élelmiszerei árát, hogy ellensúlyozza az emelkedő ráfordítási költségeket.

Még mindig a cukor drágulása a legdrámaibb

2024. április 19. 09:10

2024. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat.

Jó egy százalékkal bővült az élelmiszerek kiskereskedelme

2020. december 6. 04:36

Az élelmiszer-kiskereskedelem 75 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,4 százalékkal nőtt, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 1,9 százalékkal csökkent.