Agrárközélet

Jó hír a Milka gyártójáról

Agrofórum Online

Vételre módosították a Mondelez ajánlását. A Berenberg elemzőcég munkatársai tartásról módosították vételre a csokoládé és snack gyártó cég részvényeinek ajánlását.

Az elemzők szerint az élelmiszeripar relatív értékeltsége alacsony volt az elmúlt évtizedben, ugyanakkor a Mondelez esetében nagyon erős organikus növekedési trend figyelhető meg – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt. A bejelentést követően 1 százalékot emelkedett a Mondelez részvények árfolyama. Az elmúlt hónapban 5 százalékkal emelkedett a cég tőzsdei árfolyama ám az is kevés volt ahhoz, hogy ledolgozza idei hátrányát, ezzel együtt is 4,8 százalékot mutat a kurzus 2020-ban eddig.

A Mondelez ajánlása még a mostani, felfelé módosítás után stabilan vétel a Marketscreener tőzsdei adatbázisa szerint. A 21 elemzőből tíz vételt, hét felülsúlyozást, 4 pedig tartást ajánl. A felülsúlyozás azt jelenti, hogy akinek már van ilyen részvénye, annak további vásárlásokat javasolnak az elemzők, ám azoknak, akik még nem rendelkeznek pozícióval az adott papírban annak nem javasolt, hogy most vágjanak bele egy komolyabb vásárlásba.

Az elemzők által megadott átlagos célárfolyam, azaz amit szerintük egy éven belül elér majd az árfolyam a New York-i Értéktőzsdén 59,9 dollár. Ez 17 százalékkal haladja meg a jelenlegi kurzust.

Március végi hír volt, hogy a Mondelez termékei iránti kereslet látványosan emelkedett. Ekkor a cég egyébként növelte a dolgozóinak fizetett órabért és 125 dolláros heti bónuszt is fizetett az értékesítésben dolgozóknak. A koronavírus terjedése miatt világszerte megugrott a kész élelmiszerek iránti kereslet.

A Mondelez snackeket és italokat gyárt öt termékkategóriában. Ezek a kekszek a süteményekkel és sózott harapnivalókkal együtt, a csokoládé és cukorka, az italok a kávékkal és italporokkal együtt, valamint a sajtok és az egyéb élelmiszeripari termékek. Olyan márkák tartoznak a céghez, mint az Oreo, a LU, a belVita, a Nabisco, a Cadbury, a Cadbury Dairy Milk, a Toblerone, a Trident vagy a Halls és a Milka. Utóbbi márkának neve egyénként a német Milch + Kakao, azaz tej és kakaó szavak első néhány betűjéből kreált mozaikszó.

A Mondeleznek Magyarországon, Székesfehérváron is van üzeme. Itt nemzetközileg elismert és közkedvelt márkák csokoládé és keksztermékeit gyártják: Milka, Cadbury, Oreo, Tuc és Ritz, illetve itt készülnek olyan piacvezető helyi termékek is, mint a Pilóta és a Győri Édes. A Székesfehérváron készített termékeket világszerte exportálják, Európától Ausztráliáig, Ázsiától Afrikáig.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Mit hozhat az új KAP ciklus? + podcast

2025. július 15. 16:10

A KAP átalakítása számos kérdést vet fel, ugyanakkor nehéz konkrétumokról beszélni. A BASF és NAK olyan platformot hoztak létre, ahol a témával kapcsolatos kérdéseket vitatták meg a meghívottak.

Gödöllőn kap új otthont a Mezőgazdasági Múzeum

2025. június 11. 13:10

Gödöllőre, a MATE területére költözik a Magyar Mezőgazdasági Múzeum. Az új létesítmény 2029-re készülhet el.

Akkumulátorok új élete: elindult a BASF új üzeme

2025. június 9. 13:10

A BASF új üzeme évente 40.000 EV-akkumulátor feldolgozására képes – kulcsszerepet kap az EU nyersanyagfüggetlenségi céljaiban.

Fügepálinka, aszú, libamáj – ilyen bonbont még nem evett!

2025. június 8. 13:10

Rekordszámú nevezéssel zárult a Brillante-2025 verseny, ahol a legjobb párlatok és pálinkás bonbonok is díjazásban részesültek.

Ha friss húsról van szó, akkor a vásárlók a SPAR-t részesítik előnyben

2020. december 19. 04:36

A SPAR Csoport áruházai lettek a kedvenc frisshús vásárlási helyszínek egy reprezentatív internetes kutatás szerint, amelyet a Scores Group végzett el a közelmúltban.

Kedvet csinálnak a zöldség- és gyümölcsfogyasztáshoz

2023. június 16. 10:41

A Zöldség- és Gyümölcsnapot idén negyedik alkalommal hirdeti meg az Európai Friss Csapat program, hagyományosan június 17-ére, amikortól a hazai gyümölcsszezon a kezdetét veszi. A kezdeményezés célja kedvet csinálni a zöldség- és gyümölcsfogyasztáshoz, valamint népszerűsíteni a hazai agrárium igazán zamatos, szezonális termékeit.

A helyben termelt élelmiszer költséget és szén-dioxidot takarít meg

2024. augusztus 11. 10:10

Mennyire költség- és környezetkímélő, ha egy elszigetelt közösség élelmiszer-szükségletének jelentős részét maga állítja elő?

Százmilliós adóhiányt fedeztek fel egy zöldségesnél

2023. február 3. 11:41

Tartósan milliós nagyságrendű veszteséges működése, és az áfabevallásban lejelentett, beszállítói adatok miatt rendelte el a NAV egy zöldségkereskedő ellenőrzését.