Állattenyésztés
Állattenyésztés

Mennyi húsra van szükségünk naponta?

Mennyi húsra van szükségünk naponta?

Agrárminisztérium

Elindította az ünnepi sertéshús fogyasztást ösztönző kampányát az Agrármarketing Centrum, amelyet az Agrárminisztérium és a Magyar Húsiparosok Szövetsége szakmai támogatása mellett folytatnak.

A karácsonyig tartó időszakban számos médiafelületen találkozhatnak a kampány üzenetével, miszerint a sertéshús változatosan elkészíthető húsféle, amely ráadásul az egészségtudatos táplálkozásban is beilleszthető. A kampányidőszakban nyereményjátékban is részt vehetnek az érdeklődők, amellyel sertéshúsból készült termékcsomagot nyerhetnek.

Magyarországon a sertés a második legnépszerűbb húsféle a baromfi után, éves fogyasztása körülbelül 30 kilogrammra tehető fejenként. Az elmúlt évek viszontagságai megviselték az ágazatot, de mára stabilizálódni látszik a helyzet.

A hazai sertéságazat az afrikai sertéspestis és a koronavírus-járvány viszontagságai ellenére is képes volt biztosítani a hazai lakosság ellátását. A jelenlegi időszak is kihívásokkal teli, hiszen az alapanyagárak mellett az energiahordozók ára is drasztikusan növekszik, és az export bizonytalansága is jelentős kihívások elé állítják a hazai termelő és feldolgozó vállalkozásokat – mondta el a kampányindító sajtótájékoztatón Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese. 

Az elmúlt években a Vidékfejlesztési Program alapján meghirdetett pályázati felhívások hozzájárultak a sertéságazat jövedelemtermelő képességének erősödéséhez, a tartási helyek, továbbá a gép és eszközparkjuk korszerűsítéséhez. Összességében 519 sertéstartással foglalkozó vállalkozás részére több, mint 106 MRD Ft kötelezettségvállalás történt, a Vidékfejlesztési Program alapján – tette hozzá.

Az ágazat helyzetét illetően a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, Éder Tamás elmondta: ugyan az élősertés árak az elmúlt év során a tenyésztők számára elfogadható szinten alakultak, azok egyre nagyobb gondot okoznak a vágóhidaknak és a húsfeldolgozóknak, mivel a megnövekedett önköltségeket a húsok és húskészítmények átadási áraiba nem tudták teljesen beépíteni.

Külön problémát jelent a hazai szereplők számára, hogy az Európai Unióban az év során többször sertéshús többlet alakult ki, és a keletkezett felesleg nyomott áron kereste a piacát a régióban, így Magyarországon is.

A szakember hozzátette: ahhoz, hogy a hazai fogyasztók a jövőben is biztosan számíthassanak a kiváló minőségű, friss magyar sertéshúsra és húskészítményekre, arra van szükség, hogy a vásárlók elsősorban magyar húst és húskészítményt vegyenek le az üzletek polcairól a hétköznapokon éppúgy, mint az ünnepek előtt.

Bár a sertés népszerű húsféle, a vörös húsokra mégis úgy tekintenek sokan, mintha vörös posztó lenne. A kampányoknak a szemléletformálás szempontjából is óriási szerepe van, hangsúlyozta Giczi Gergely. A vörös húsoknak kiemelkedő szerepe van táplálkozásunkban, hiszen mértékkel fogyasztva  olyan nélkülözhetetlen ásványi anyagokról gondoskodnak, mint a vas különböző fehérjék, vagy éppen a B-vitamin család.

A kampány során online felületeken és a social média adta lehetőségekkel népszerűsítik ezt a húsfélét, ráadásul egy nyereményjátékot is hirdetnek, melynek fődíját hárman nyerhetik el. Érdemes játszani, hiszen egyenként százezer forint értékű sertéshúsból összeállított ajándékcsomag nyerhet, aki kitölti a jatek.amc.hu oldalon található kérdőívet.

Mint minden ételnek, a vörös húsnak, köztük a sertéshúsnak is fontos szerepe van a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozásban. A sertéshúsból készült étel a családi és a társadalmi ünnepek, vendégváró asztalok egyik fő fogása.

A szakemberek szerint a sovány sertéshús (például a karaj) az egészségtudatos táplálkozásba is nagyszerűen beleillik, mert zsír- és koleszterintartalma egyaránt alacsony. Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) aktuális ajánlása szerint naponta 2-3 egység húsra, húskészítményre van szüksége szervezetünknek. Egy egységet jelent például 10 dkg sovány sertéshús, 5 dkg sovány felvágott, vagy 4 dkg közepes zsírtartalmú felvágott.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Magnézium-szulfát adagolásával jobban híznak a malacok

2024. július 8. 14:40

Magnézium-szulfát hatására a szilárd táplálékra átállított szopós malacok nyugodtabbak és jobb a súlygyarapodásuk, mint magnézium-oxiddal.

Friss információk a már szarvasmarhát is fertőző madárinfluenzáról

2024. július 8. 08:40

Szinte nincs házi- és haszonállat, amely biztonságban lenne a madárinfluenzától. Mekkora veszélyt jelent, hogy szarvasmarhában is kimutatták?

Az utolsó európai toronyház – sertések számára

2024. július 4. 16:10

Létezik egy toronyház Európában, amelyben 10 500 anyakocát látnak el. A tulajdonos vállalatcsoportnál évi 280 ezer malac születik.

PANNATURA és Biogazdálkodási napok

2024. július 4. 14:50

Az Esterházy Alapítványok 2024-ben ünneplik fennállásuk 30. évfordulóját. Az utolsó herceg, Esterházy V. Pál örököse, Esterházy Melinda 1994-től kezdődően három megszüntethetetlen magánalapítványt hozott létre, megteremtve ezzel a mai vállalkozási sikert döntően meghatározó, erőteljes növekedésre képes gazdasági vállalkozások előfeltételét.

Mondja el véleményét és formálja a mezőgazdaságot!

2020. március 23. 15:32

A Kleffmann Group alapítása óta elkötelezett híve volt az elsőrangú mezőgazdasági piackutatásnak és szaktanácsadásnak. Az elmúlt több mint 25 év során teljes körű piackutatási szolgáltatást nyújtottunk, amely során kulcsfontosságú információkat biztosítottunk ügyfeleinknek a mezőgazdasági ágazatokkal kapcsolatosan.

„Nem vetettünk még Dekalb kukoricát, de az Agrofórumnak köszönhetően kipróbálhatjuk” - Nyereményjáték 2019 - III. rész

2020. március 5. 10:34

A Dekalb Magyarország által felajánlott 10-10 hektárra elegendő repce és kukorica vetőmagot jelképesen Szikszai Zoltánné tarnaörsi családi gazdálkodónak adhattuk át.

„Először próbáljuk ki a Propulse-t” - Nyereményjáték

2020. április 6. 10:40

Az Agrofórum nyereményének átadásakor a család két tagjával, a fiatalabb és az idősebb generáció egy-egy képviselőjével beszélgettem.

Mospilan nyereményjátékot hirdetett a Sumi Agro Hungary Kft.

2024. április 17. 09:40

A Sumi Agro Hungary Kft. 2024. március 1-jén indította el Mospilan nyereményjátékát azzal a szándékkal, hogy a Nippon Soda által gyártott és itt Magyarországon a cég által forgalmazott eredeti japán terméket népszerűsítse a felhasználók körében, és egy kis jókedvet hozzon ebbe a mai nehéz világba.