21℃ 13℃
április 24. György, Fidél, Debóra
Életmód, gasztronómia

Hobbikert: százezreket költünk a kertünkre

Andreas Stihl Kft.

Úgy tűnik, 2019 a kertrendezés éve lesz, tízből hat hobbikertész ugyanis több százezer forintot, sőt, akár egymilliót is hajlandó áldozni a tökéletes kert kialakítására - derül ki a STIHL nem reprezentatív kutatásából, amelyet a GardenExpón és a Construmán végeztek a kiállításra látogatók körében.

A hobbikertészek nem bízzák másra a munkát

Több százan töltötték ki az Andreas STIHL Kft. kertápolási szokásokat vizsgáló lakossági kérdőívét a Construma és a GardenExpo szakkiállításokon. Az eredményekből kiderül, hogy a magánszemélyek 67 százaléka idén mindenképpen tervezi, hogy kertfelújításba vágja a fejszéjét, további 13,8 százalék pedig még nem döntött erről.

A hobbikertészek zöme azonban maga fog belekezdeni a munkálatokba. Saját eszközökkel, saját elképzelések mentén a válaszadók 78,7 százaléka kívánja ápolni a kertjét, kertépítő szakembereket csupán a válaszadók negyede bíz meg rendszeres időközönként.

A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók többsége jelentős összeget hajlandó áldozni arra, hogy kialakítsa álomkertjét. A kérdőívet kitöltők közel fele ugyanis 100 és 500 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni a kertrendezésre, míg minden hetedik válaszadó akár egymillió forintos büdzséből is gazdálkodhat. Ennek ellenére azonban okos eszközök beruházását a válaszadók 42 százaléka mellőzi, azok azonban, akik nyitnának az intelligens megoldások felé, elsősorban az öntözőrendszerek kiépítésében gondolkodnak. A kérdőívet kitöltők egynegyede a robotfűnyírót részesítené előnyben, míg minden tizedik vásárlót foglalkoztatnak a megújuló energiát használó kerti világítótestek.

Vásárlói motivációk és döntések

Annak ellenére, hogy a kert egész évben gondozásra szorul, csupán a válaszadók egyharmada ápolja otthona környékét szezontól függetlenül, a válaszadók 58,6 százaléka pedig csak tavasszal érzi úgy, hogy kertjének szüksége van a karbantartásra. Nem csoda, hogy a hobbikertészek több mint fele a kertfenntartást tartja a legnagyobb kihívásnak, míg egyharmaduknak a kerttervezéssel gyűlik meg a baja. A kertépítés minden ötödik lakossági fogyasztónak okoz fejtörést, míg magának a kertnek a berendezése 10 százalékuk számára jelent kisebb-nagyobb problémát.

A lakossági fogyasztók közel fele ár-érték arány alapján választja ki azokat az eszközöket, amiket a kertrendezés során használni fog, a vásárlási döntést a válaszadók 42,9 százalékánál azonban legnagyobb mértékben a gépek minősége befolyásolja. A hobbikertészek számára vásárláskor nem releváns az, hogy a kertészeti berendezésekhez kapcsolódik-e szerviz-, vagy egyéb szolgáltatás, miként az sem, hogy a termékcsaládok egymással kompatibilisek-e vagy a márka termékkínálata mennyire széles.

Érdekes kép rajzolódott ki akkor, amikor az Andreas Stihl Kft. a kerti gépek beszerzési helyére vonatkozóan tett fel kérdést. A vásárlók közel ugyanakkora aránya szerzi be ugyanis eszközeit a kertészeti szakkereskedésekben, mint a barkácsáruházakban, de a válaszadók több mint egyharmada már rendelt kerti gépet webáruházból is, míg minden negyedik válaszadó a közeli gazdaboltból is szerzett már be ilyen jellegű eszközöket.

Összességében elmondható, hogy a kertrendezésbe vágók számára a legnagyobb kihívást a kert fenntartása jelenti, ehhez pedig elsősorban ár-érték alapján vásárolnak szakkereskedésekből vagy barkácsáruházakból eszközöket. A vásárlók idén több százezres keretet használhatnak fel otthonuk környezetének zömében saját maguk által megvalósított elképzelések mentén történő átalakítására.

A kutatás módszertanáról:
Az Andreas Stihl Kft. 333 főt kérdezett meg a 2019-es Construma és a Garden Expo szakkiállításokon lakossági kertápolási szokásokat vizsgáló nem reprezentatív felmérése során. A teljes mértékben anonim, egyszerű feleletválasztós, nyolc kérdésből álló online alapú kérdőívet tableteken tölthették ki az érdeklődők, a válaszok összesítése így elektronikusan valósulhatott meg.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Húsvéti termelői piacok és kézműves vásárok

2025. április 19. 13:10

Húsvét előtt országszerte rendezett termelői piacok és kézműves vásárok élénkítik a helyi gazdaságot, és ápolják a húsvéti hagyományokat.

Praktikus tanácsok gombaszedőknek + videó

2025. április 7. 16:40

A tavasz első gombáit vadásztuk Vass Éva gombaszakellenőrrel a pilisi erdőkben. Megismerkedhetünk a cseh kucsmagombával, az osztrák csészegombával, de mutatunk videónkban még egy gyönyörű, ám mérgező gombát, az óriás papsapkát is.

A kovász „titkos” feladata: ettől válik egészségessé a kenyér a szervezetünk számára

2025. február 27. 16:10

A kovászban probiotikumok és prebiotikumok is megtalálhatók, amelyek az emésztőszervrendszerünkre fejtik ki előnyös hatásukat.

Miért fogyasszunk csírát?

2025. február 27. 08:10

A csíráztatott magvak olyan fogyasztásra szánt zöldségeket jelentenek, amelyeket a növekedés nagyon korai szakaszában takarítottak be.

Növénytudományi kutatások technológiáját fejlesztették a keszthelyi Georgikonon

2022. szeptember 16. 10:34

Csúcstechnológiai elemeket magában foglaló, kutatási és mezőgazdasági célokat is szolgáló technológiafejlesztést hajtottak végre több mint 900 millió forintos beruházással a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Georgikon Campusán Keszthelyen - tájékoztat az intézmény.

A MATE és a UBM Feed Zrt. közösen fejleszti tovább a takarmánygyártást

2023. február 26. 07:41

A versenyképes állattartás elengedhetetlen feltétele a minőségi takarmány.

A kukorica gyökérnövekedése hatást gyakorol az élelmezésbiztonságra is

2021. szeptember 11. 04:38

Az aszályra hajlamos területek, mint például Afrika esetében a felfedezés nagyobb hozamokat eredményezhet, amely az élelmezésbiztonságra kedvező hatást gyakorolhat.

Jó bor: Neked Melyik?

2020. november 4. 09:58

Indul a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) „JÓ BOR” edukációs kampányának második szakasza, amely az elsőhöz hasonlóan a fiatalokat, kezdő borfogyasztókat célozza meg és új tartalmakkal hívja fel a figyelmet a minőségi magyar borfogyasztásra.