Életmód, gasztronómia

Jó hírek érkeztek a sörpiacról

Kép: coronausa.com

A legoptimistább profit előrejelzést is megdöntötte a Constellation Brands sörgyártó vállalat az elmúlt három hónapban.

A sörgyár, amelynek egyik legfőbb márkája a Corona sör a pénzügyi második negyedévről tett közzé gyorsjelentést. A vállalat 2,3 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami bár 3,4 százalékos visszaesés év/év alapon, de csaknem 100 millió dollárral több az elemzők várakozásánál. Egy részvényre jutó igazított profit soron 2,76 dollárral zárta a vállalat az elmúlt három hónapot, ami 6 centtel haladja meg a Wall Street konszenzusát – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.

Pozitívum volt, hogy az eladások volumenét tekintve az organikus visszaesés mindössze 0,9 százalék volt, szemben az elemzők jósolta 3,2 százalékos zuhanással. A gyorsjelentés közzétételét követő kereskedésben 2,6 százalékot esett a részvény árfolyama.

„Míg a növekedés továbbra is csökkenő tendenciát mutat a vállalatnál a koronavírus járvány hatására, addig továbbra is foglalkoznia kell a Constellation Brands vállalatnak a készlet szűkülésével, amit a mexikói sörfőzdék ideiglenes bezárása okozott. Az éttermi és vendéglátóipari fogyasztás csökkenését a hagyományos kiskereskedelmi, bolti értékesítés emelkedő tendenciái enyhítették a folyamatos növekedéssel. A gyümölcsös ízesítésű sörök népszerűsége meredeken emelkedett. A bor értékesítésének emelkedésére lehet számítani a következő negyedévben” – jegyezte meg a gyorsjelentéssel kapcsolatban Vivien Azer elemző.

A Constellation Brands, Inc. sör, bor és szeszes italok előállítója és nemzetközi forgalmazója. Főbb piacoknak az Egyesült Államok, Kanada, Mexikó, Új-Zéland és Olaszország számít a cég szempontjából. Számos márkát árusítanak, import és kézműves sörökkel is foglalkoznak. Főbb brandnek számít a Corona Extra, a Corona Light, a Modelo Especial, a Local Buzz, a Victoria, a Kim Crawford, a Meiomi, a Casa Noble Tequila és a Svedka Vodka is. Bortermeléssel és forgalmazással az asztali boroktól kezdve, a pezsgőn át egészen a desszertborokig foglalkoznak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Coca-Cola új ízzel rukkol elő

2025. január 29. 17:10

A Coca-Cola új üdítőszériája nosztalgikus ízen alapszik. A termék várhatóan egy évig lesz elérhető a polcokon.

A hét legjobb takarítási trükk

2025. január 27. 12:10

A #CleanTok-on takarítási tippeket osztanak meg az emberekkel. Vannak közöttük olyanok, amelyek mindannyiunk számára hasznosak lehetnek.

Sós borok, sós pálinkák a népi gyógyászatban

2025. január 26. 12:10

A „csodaszereket” jobbára gabonából, kukoricából, burgonyából, törkölyből készítették, majd sós vízzel dúsították.

Hogyan fogyasszuk a propoliszt?

2025. január 17. 07:10

A propolisz antibakteriális tulajdonságai csökkentik a szájüregi baktériumokat és segítenek megelőzni a fogínygyulladást, fogszuvasodást és fertőzéseket.

Méghogy boros nemzet ... 700 millió korsó sört ittunk

2019. november 30. 05:37

A szeptemberig tartó egy évben 146 milliárd forint volt a hazai kiskereskedelmi sörforgalom, ami több mint 350 millió liternek felel meg.

A Krombacher a legnépszerűbb német sör

2020. július 12. 14:02

A németek inkább hideg Pils típusú sört szeretnek fogyasztani. Nem csoda tehát, hogy a tíz legkeresettebb német sörmárka közül hét ilyen jellegű sört készít fő termékként.

Napelemekkel látják el az afrikai sörfőzdéket

2020. január 17. 13:36

A világ legnagyobb sörfőzője kiemelte, hogy 2025-ig el szeretnék érni, hogy globálisan az összes energiafelhasználásokat megújuló energiaforrásokból tudják biztosítani.

Sör készült az ötezer éves élesztőből

2019. május 24. 10:33

A sör elkészítője szerint fűszeres, kissé gyümölcsös és nagyon összetett ízvilágú nedű született.