Életmód, gasztronómia

Jó hírek érkeztek a sörpiacról

Kép: coronausa.com

A legoptimistább profit előrejelzést is megdöntötte a Constellation Brands sörgyártó vállalat az elmúlt három hónapban.

A sörgyár, amelynek egyik legfőbb márkája a Corona sör a pénzügyi második negyedévről tett közzé gyorsjelentést. A vállalat 2,3 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami bár 3,4 százalékos visszaesés év/év alapon, de csaknem 100 millió dollárral több az elemzők várakozásánál. Egy részvényre jutó igazított profit soron 2,76 dollárral zárta a vállalat az elmúlt három hónapot, ami 6 centtel haladja meg a Wall Street konszenzusát – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.

Pozitívum volt, hogy az eladások volumenét tekintve az organikus visszaesés mindössze 0,9 százalék volt, szemben az elemzők jósolta 3,2 százalékos zuhanással. A gyorsjelentés közzétételét követő kereskedésben 2,6 százalékot esett a részvény árfolyama.

„Míg a növekedés továbbra is csökkenő tendenciát mutat a vállalatnál a koronavírus járvány hatására, addig továbbra is foglalkoznia kell a Constellation Brands vállalatnak a készlet szűkülésével, amit a mexikói sörfőzdék ideiglenes bezárása okozott. Az éttermi és vendéglátóipari fogyasztás csökkenését a hagyományos kiskereskedelmi, bolti értékesítés emelkedő tendenciái enyhítették a folyamatos növekedéssel. A gyümölcsös ízesítésű sörök népszerűsége meredeken emelkedett. A bor értékesítésének emelkedésére lehet számítani a következő negyedévben” – jegyezte meg a gyorsjelentéssel kapcsolatban Vivien Azer elemző.

A Constellation Brands, Inc. sör, bor és szeszes italok előállítója és nemzetközi forgalmazója. Főbb piacoknak az Egyesült Államok, Kanada, Mexikó, Új-Zéland és Olaszország számít a cég szempontjából. Számos márkát árusítanak, import és kézműves sörökkel is foglalkoznak. Főbb brandnek számít a Corona Extra, a Corona Light, a Modelo Especial, a Local Buzz, a Victoria, a Kim Crawford, a Meiomi, a Casa Noble Tequila és a Svedka Vodka is. Bortermeléssel és forgalmazással az asztali boroktól kezdve, a pezsgőn át egészen a desszertborokig foglalkoznak.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Az állati zsíroktól nem kell félni? Ezt mondják a kutatók

2025. szeptember 15. 14:10

Az állati zsírok évtizedekig száműzöttek voltak az egészséges táplálkozásból. Ma azonban újra terítéken vannak – szó szerint is.

4 zseniális nyers cukkini recept pillanatok alatt

2025. szeptember 11. 11:10

Egészséges nassolás és könnyű saláták – mutatjuk, hogyan készíthet nyers cukkiniből gyors, ízletes fogásokat.

A csipkebogyó így őrzi meg erejét: szüret és feldolgozás szabályai

2025. szeptember 6. 14:10

A csipkebogyó gazdag C-vitamin-tartalma miatt értékes gyógynövény. A megfelelő időben szedve és feldolgozva egész télen kincset ér.

Házias ízek, illatok, hagyományok – ilyen a Nyitott Porták varázsa

2025. szeptember 1. 08:10

Egy nap alatt bejárni Szatmár-Bereget? A Nyitott Porták rendezvényen szarvasmarhától a kötött tésztáig, lekvárfőzéstől a házi süteményekig mindent átéltem.

Sörfogyasztás: élen a csehek és az osztrákok

2022. január 18. 09:57

Nincs meglepetés a globális sörfogyasztási listán, amely az egy főre eső italfogyasztás alapján rendezte sorrendbe asz országokat. Az élen óriási előnnyel a csehek végeztek, majd Ausztria és Románia állhatot még fel a dobogóra.

Kevesebb német sört fogyasztanak az Európai Unióban

2023. április 19. 15:51

Csökkent az Európai Unióban és Németországban a német sörök fogyasztása az elmúlt tíz évben, növekedés csak az Európai Unión kívül volt.

A Krombacher a legnépszerűbb német sör

2020. július 12. 14:02

A németek inkább hideg Pils típusú sört szeretnek fogyasztani. Nem csoda tehát, hogy a tíz legkeresettebb német sörmárka közül hét ilyen jellegű sört készít fő termékként.

Lökd ide a sört! - Nőtt a prémium sörök forgalma

2018. november 18. 03:36

Egyre nagyobb az igény a prémium és szuperprémium sörök iránt Magyarországon, csak az elmúlt egy évben 23 százalékkal nőtt a kategória forgalma.