Gépinfo

A Toyota hosszú távon biztosítja a Land Cruiser 70 túlélését

Agrofórum Online

A márka globális haszonjármű-kínálatának egyik sarokkövét, a 2,8 literes, soros négyhengeres dízelmotort építette be kiforrott sikermodelljébe a Toyota. A Land Cruiser 70-es széria ezzel a régi-új hajtáslánccal tér vissza szülőföldjére, Japánba.

2024-ben ünnepli negyvenedik születésnapját a Land Cruiser 70-es széria, a Toyota ikonikus terepjáró családjának kifejezetten munkacélú, puritán tagja. A jeles évfordulón a modell ismét kapható lesz Japánban, ahol immár húsz éve nem forgalmazták (kivéve egy rövid időszakot 2014 táján), ehhez kapcsolódóan pedig egy olyan fejlesztésre is sort kerített a Toyota, amely más piacokon is kedvező fogadtatásra számíthat.

2,8 literes, soros négyhengeres

A modell ugyanis megkapta annak a 2,8 literes, soros négyhengeres dízelmotornak a speciálisan átdolgozott változatát, amely a Land Cruiser 150 (Prado) és Hilux modellekben futott be karriert. A motor alapvető sarokszámai nem változtak: legnagyobb teljesítménye 204 lóerő, maximális forgatónyomatéka 500 Nm.

A soros négyhengeres motor bevezetésének több oka is volt. A legfontosabb, hogy a klasszikus 4.5 V8-as (1VD-FTV) üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási jellemzői nem felelnek meg a japán előírásoknak, ahogy az adóterhek is jelentősen nagyobbak lettek volna. 

Hatfokozatú automata váltó

Szintén nyomós érv, hogy míg a nyolchengeres blokk csak kézi kapcsolású sebességváltóval érhető el, a 2.8-as (1GD-FTV) – amely egyébként ugyanolyan erős, és 16%-kal nyomatékosabb is, mint a V8-as – a Hiluxból ismert hatfokozatú automata váltóval kerül beépítésre.

A harmadik ok pedig, hogy a Toyota képtelen eleget gyártani a V8-as dízelből, így azokon a piacokon, ahol ezzel forgalmazzák a járművet, közel másfél éve egyáltalán nem rendelhető a modell; a várakozások szerint valamikor 2024-ben érheti utol magát a gyártó.

Nem térülne meg

Miközben a soros négyhengeres dízelmotor bevezetése komoly változást jelent a Land Cruiser 70-es széria életében, az erőforrás folyamatban lévő fejlesztéseire – a biodízel-kompatibilitásra, illetve a 48V-os mild hibrid rendszer integrálására – hiába várnak az ügyfelek: ezek homologizálása ugyanis olyan költségekkel járna, amelyek a viszonylag csekély darabszámok mellett nem térülnének meg.

Feljavították

A japán visszatéréshez kapcsolódóan a modern hajtáslánc mellett más területeken is feljavították a Toyota klasszikus terepjárójának képességeit. A terephasználatot visszagurulás-gátló, ereszkedésszabályozó, valamint aktív kipörgésgátló funkciók támogatják, a közúti használatot finomabb futóműhangolás teszi komfortosabbá. Nem hiányzik az integrált VSA stabilitásszabályozó rendszer, valamint a Toyota Safety Sense biztonsági csomag sem.

(Fotó: Toyota)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A leromlott állapotú, tömörödött talajba is életet lehel egy új gép

2025. október 20. 13:10

Különleges művelési módhoz speciális gép jár: ez a Delfino eke, amely milliók életét változtatja meg.

Napi 150 hektárral végzett a Horsch gigantikus direktvetőgépe, a gazda nem hitt a szemének

2025. október 18. 16:10

Tarlóba és szántott földbe egyaránt tökéletesen vet a német Horsch direktvetőgépe, amelyről most egy gazda is megosztotta a tapasztalatait.

Hatalmas bejelentés az MTZ-től, piacokat rabolnak ezzel a döntéssel

2025. október 17. 16:10

Az egykori szovjet (ma fehérorosz) traktormárkával kapcsolatos hírek még mindig megdobogtatják a magyar gazdák szívét.

Zöld színre vált a híres kék mezőgépmárka, a kínai tőke mindent megváltoztatott

2025. október 16. 13:10

A csődtől mentette meg a Rabe munkagépgyártót a kínai Zoomlion, amely teljesen a maga képére formálja a patinás német márkát.

Megvan a következő generációs akkumulátor-technológia?

2023. december 27. 14:40

A Toyota FT-3e koncepció forradalmi áttörést ígér a következő generációs akkumulátoros elektromos technológiában. Az autóban alkalmazott innovatív technológiák egyesítik az energia- és adatátviteli rendszereket, átalakítva ezzel az autót egy teljesen integrált rendszerré.

Újautó-piac: márciusban Ford, Suzuki, Toyota sorrend alakult ki

2019. április 8. 11:33

Az éves alapú havi bővülés üteme februárban 13,9, míg januárban 11,2 százalékos volt – derült ki a Datahouse adatiból. Tehát míg februárban gyorsult a bővülési dinamika az előző hónaphoz képest, addig márciusban lassult.

Nincs meglepetés: a Suzuki Vitara és a Ford Ranger a legnépszerűbb

2018. június 6. 09:30

Májusban összesen 14 620 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, ami éves alapon 42,8 százalékkal haladja meg a bázisidőszakot – derült ki a Datahouse közleményéből.

Ősszel érkezik a vadonatúj Toyota Hilux

2020. június 4. 13:39

A világ kedvenc pickupja, a január és május közötti kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon is 36,7%-os piaci részesedéssel első helyen álló Toyota Hilux új generációval debütál idén ősszel.