A 2016-os AGROmashEXPO és AgrárgépShow idején az Axiál Kft. ismét a D pavilonban állít ki.
A 2016-os AGROmashEXPO és AgrárgépShow idején az Axiál Kft. ismét a D pavilonban állít ki. A hatalmas standon rengeteg újdonság várja a gazdálkodókat. Többek között két új CLAAS, két Landini és egy Fendt traktor.
CLAAS ATOS
Az új ATOS modern, mégis funkcionális CLAAS külsővel rendelkezik, tökéletesen kiegészítve a népes CLAAS traktorcsaládot. Kompakt mérete révén az ATOS nagyon fordulékony, minden mezőgazdasági munkához ideális. Jellegzetessége az egyszerű, strapabíró, mindennapos munkákhoz való technológia, illetve a sok opció és kiegészítő. Így lesz a gép igazán sokoldalú.
Az új ATOS motorja eleget tesz a Stage IIIb/Tier 4i emissziós normának. A 300-as sorozatban négyhengeres, 3,8 l lökettérfogatú motor dolgozik, amely Common Rail befecskendezéssel, turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel rendelkezik. A kipufogógáz-utókezelés DOC-kal és EGR-rel történik. A katalizátor a motorháztető alatt található. Az akár 436 Nm-es nyomaték pedig gondoskodik arról, hogy az ATOS mozgékony legyen. Üzemanyagtartálya 145 literes, ezen kívül pedig az alapfelszereltség részét képzi a motorfordulatszám tárolásának funkciója, amely jelentősen megkönnyíti a gépkezelő dolgát, különösen TLT-vel végzett munkák során.
„Az ATOS egy tökéletes kistraktor növényvédelmi, ápolási feladatokra, minden mezőgazdasági növénykultúra művelésére alkalmassá tehető, ugyanakkor több mint 5 tonnás súlyának köszönhetően talajmunkára valamint szállítási feladatokra is kiválóan alkalmazható.” – Steinhauser Gábor, CLAAS termékmenedzser
CLAAS AXION 800
Az új AXION 800-as és 870-es traktorral, (utóbbi alapfelszereltségként fokozatmentes CMATIC hajtóművel), a CLAAS kibővítette az AXION 800 sorozatának alsó és felső teljesítménykategóriáját.
Az AXION 800-as traktorcsalád második generációját pontosan két évvel korábban mutatták be a párizsi SIMA kiállításon. Ez volt a CLAAS első olyan erőgépcsaládja, amely megfelelt a Stage IV emissziós normáknak. 9 hónappal később pedig, a 2013-as Agritechnica rendezvényen bemutatkozott a fokozatmentes váltóval szerelt AXION 800 CMATIC, amely azonnal két kitüntetést is szerzett.
Amellett, hogy 2014-ben az „Az Év Traktorának” választotta a szakmai zsűri, az „Az Év Gépe” címet is bezsebelte a sorozat. Szintén 2013-ban az AXION 800-as sorozat aranyérmet nyert a neves iF Design Award-dal. A díjak sora itt még nem ér véget, hiszen a 2016-os AGROmashEXPO és AgrárgépShow Termékverseny Pályázaton is Nemzetközi Termékfejlesztési ELISMERŐ Oklevéllel tüntették ki.
„Fokozódik az igény a középnehéz univerzális traktorok iránt, amelyekkel a nehezebb talajmunkák ugyanolyan hatékonysággal elvégezhetők, mint a növényápolási és a vetési feladatok. Ennek a tendenciának a 800-as típus maximálisan megfelel. Felépítését, felvonultatott műszaki repertoárját tekintve teljes egészében megegyezik a család többi tagjával. 9 tonnás önsúly, hosszú tengelytáv, mégis kompakt, széles abroncsválaszték, takarékos Fiat Powertrain erőforrás, kiemelkedő hatásfokkal dolgozó hajtómű jellemzi. A 180 lóerős traktor tökéletesen illeszkedik az ARION 640-es erőgép után a sorba, felszámolva ezzel az eddig ott tátongó űrt.” – Steinhauser Gábor, CLAAS termékmenedzser
Fendt 1050 Vario S4
A Fendt 1000-es szériája teljesen egyedülálló a piacon, nem véletlenül érdemelte ki a hannoveri Agritechnica kiállításon Az Év Traktora díjat és a 2016-os AGROmashEXPO és AgrárgépShow Termékverseny Pályázaton a Nemzetközi Termékfejlesztési NAGYDÍJAT.
Az új Fendt 1000 Vario szériával a gyártó egy teljesen új univerzális traktort dobott a piacra olyan teljesítménykategóriában (400-500 LE), ahol korábban nem létezett univerzális traktor. A széria négy modellből áll: 1038 Vario, 1042 Vario, 1046 Vario, 1050 Vario.
A motorháztető alatt számos újdonság van.
Fendt ProDrive: alacsonyfordulat-koncepció, mely a gyakorlatban azt jelenti, hogy nagy forgatónyomaték és alacsony motorfordulatszám mellett alacsony fajlagos üzemanyag-felhasználás válik lehetővé.
VarioDrive: a már ismert Vario hajtómű került továbbfejlesztésre. A VarioDrive hajtáslánc lényege, hogy mind a mellső-, mind a hátsótengelyt közvetlen meghajtás éri két, egymástól független hidromotor révén. Igény esetén a vonóerő az egyik traktortengelyről áthelyezhető a másikra, ezáltal az erő mindig oda jut a földön, ahol szükség van rá. Ezzel, a változtatható összkerékhajtással javul a traktor hatásfoka.
Concentric Air System (CAS): a hűtőrendszer lelke az a nagyteljesítményű hidromotor által meghajtott ventilátor, amely a hűtők előtt, ferdén megdöntve helyezkedik el. Mivel a ventilátort hidromotor hajtja, és a fordulatszáma nem függ a motor fordulatszámától, igény szerint szabályozható a hűtési teljesítmény, amely 25-70%-os hatásfokjavulást eredményez.
Fendt Grip Assistant: a Vario terminálba integrált asszisztencia rendszer az optimális súlyozás, gumiabroncsnyomás-beállítás és munkasebesség meghatározása érdekében. Nem igényel komplex adatbevitelt.
Mindezek mellett teljesen átdolgozták a 800-as, illetve 900-as Vario-ból ismert x5 vezetőfülkét, amelyben szélesebb ajtó, több tároló, nagyobb üvegfelület található. A Fendt 1000 Vario-t egy nagyteljesítményű hidraulikarendszerrel – két elkülönített kiváló hatásfokú körrel – szerelték. A két egymástól független axiál-dugattyús szivattyú az igényelt térfogatáramnak és nyomásnak megfelelően szolgálja ki a két kört. A gyártó új világítási rendszert alakított ki és új abroncsmérettel látta el a szériát, valamint az 1000-es Vario típuson látható először az új, élénkebb „Fendt Nature Green” szín is.
„Olyan nagygazdaságoknak, bérvállalkozóknak ajánlom, akiknek fontos az erőgép jó kihasználhatósága és megbízhatósága. A gép műszaki paramétereiből jól látszik, hogy élettartamra tervezték, tehát a meglévő nagy traktor eszközparkot üzemeltethetjük vele akár extrém körülmények közt is, gazdaságosan. Speciális feladatok is elláthatók vele, opcióként fordító adapter is rendelhető hozzá, mellyel tolt munkaeszközöket is használhatunk pl. silózó, erdészeti zúzó.” – Nagy Róbert, Fendt termékmenedzser
LANDINI 6-140C LS
A Landini 2015-ben több újdonsággal jelent meg a magyar piacon. Ezek egyike a biztos alapokra helyezett új 6C sorozat, amely túlszárnyalta a népszerű elődöt, a Powermondial-t. Az év elején még két típus egy 120 és egy 130 LE-s állt rendelkezésre, azonban a nyár végére már megjelent a széria legnagyobb tagja a 6-140C, maximálisan 140 LE teljesítménnyel.
A motor egy 4,5 literes F.P.T. NEF motor SCR kipufogógáz utókezelő rendszerrel, megfelelve a Tier 4i emissziós előírásoknak. A Dual Power elektronika szükség esetén képes megnövelni a motor teljesítményét szállítási munkáknál és a TLT-n. Az erőátvitel egy 36 előre és 12 hátra fokozattal bíró egység, amely tartalmaz három powershift kapcsolási lehetőséget és modulált irányváltót is.
Az elődnél nagyobb önsúly és tengelytáv jellemzi, de emellett itt már új vezetőfülkét, megnövelt hidraulika-emelőkapacitást, nagyobb hidraulika-szivattyút és 4 TLT fokozatot, opcióként pedig fülkerugózást, rugózott első tengelyt is találunk.
A 6-140C LS verziója fejlett hidraulika rendszerével a 2016-os AGROmashEXPO és AgrárgépShow Termékverseny Pályázaton is Nemzetközi Termékfejlesztési ELISMERŐ Oklevélben részesült.
„Ez egy sokoldalú traktor, amelyben az univerzális felhasználási cél testesül meg. Beszélhetünk itt talajmunkákról, rakodási feladatokról, állattartó telepi felhasználásról, de akár kommunális területről is. Jól helytállnak a kis- és közepes gazdaságokban az egyre növekvő teljesítményigényhez igazodva.” – Sebesi István, Landini termékmenedzser
LANDINI 7-215
A Landini név mára már nemcsak az egyszerű, mechanikus traktort jelenti – mint ahogy ez sok éven át a gazdák fejében élt -, hanem a magas igényeket kielégítő technológiát, műszaki tartalmat, ami könnyű kezelhetőséggel, kényelemmel és megbízhatósággal párosul. Ezt az irányt testesíti meg a márka zászlóshajója, a 7-215-ös típus is.
A traktor F.P.T. gyártmányú, hathengeres, 6,7 literes, common rail erőforrása a német ZF, „Roboshift” névre hallgató sebességváltóval és számos jól ismert márkájú részegységgel olyan mixet alkot, aminek az eredménye egy megbízható, kezes és magas komforttal bíró felső kategóriás erőgép.
A környezetvédelemben jelentős szerepe van az elektronikus vezérléssel ellátott SCR technológiát magában foglaló, maximálisan 212 LE-t teljesítő motornak. A 24/24 fokozatú, elektromosan kapcsolható sebességváltó a manuális működtetés mellett kétféle automata móddal könnyíti meg a kezelők munkáját. De sok más kényelmi funkció mellett megtalálható a táblavégi forduló automatika is a nagyobb hatékonyságért.
„A Landini 7-es széria forgalmazását 2015-ben kezdtük el, a most kiállított gép pedig már a 2100. eladott Landini traktor Magyarországon. A jelentős számú szántóföldi bemutatónak köszönhetően a gazdák saját maguk próbálhatták ki, valamint tapasztalhatták meg a 7-215-ös előnyös tulajdonságait, amit elismeréssel nyugtáztak és többen vásárlással erősítettek meg. A traktor kiváló választás a közepes méretű gazdaságok talajmunkás alapgépeként, de a hatékony szállításban is kulcsszerepe lehet.” – Sebesi István, Landini termékmenedzser.
(Axiál Kft.)