Nagy teljesítményű hidrogénmotorral lepte meg az agráriumot a MAN, amely 500 LE-s, minimális károsanyag-kibocsátással rendelkező erőforrást dob hamarosan piacra.
A MAN erőforrásokat nem szükséges bemutatni a mezőgazdaságban dolgozóknak sem. A MAN Energy Solutions nevű vállalat gyártja őket, amely – angolos hangzású neve ellenére – valójában német, és a Volkswagen Csoport leányvállalata.
Az augsburgi székhelyű vállalat a hannoveri Agritechnica szakkiállítás környékére időzítette bejelentését, miszerint kifejlesztett egy hidrogénmotort, kifejezetten mezőgazdasági használati célra. Az 500 LE-s, 16,8 literes erőforrás hamarosan piacra is kerül.
A MAN H4576 jelzésű hidrogénmotor megfelelő alternatívája lehet a hasonló teljesítményű (egyelőre szintén nem túl széles körben elterjedt) elektromos erőforrásoknak, már csak környezetvédelmi szempontból is. A hidrogén és oxigén reakciója során energia szabadul fel, „melléktermékként” pedig vízgőz keletkezik.
A jól bevált MAN D3876 dízelmotor alapjaira épült új erőforrás 80 százalékban az elődje technológiáját használja, vagyis nem volt túl nagy ördöngösség a megépítése. Az átalakításokra természetesen azért volt szükség, hogy a hidrogénnek a gázolajtól eltérő sűrítési, égési tulajdonságaihoz igazítsák az aggregátot. A hengerek átmérőjét például 145 mm-re kellett növelni.
A hidrogénmotorok nem 100 százalékban tiszták, a működésük során ugyanis termelnek némi károsanyagot, a levegőből például kis mennyiségű NOx is kerül a rendszerbe. A MAN ennek számottevő redukálását fejlett kipufogógáz-utánkezelő rendszerrel éri el, így felel meg az erőforrás a Stage V, illetve ZEV (Zero Emission Vehicle, azaz zéró károsanyag-kibocsátású jármű) emissziós normáknak.