Gépinfo

Szenzációs: hibrid hajtású kombájnt tesztel a CLAAS

Agrofórum Online

Akár 8-10 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető lesz a CLAAS tesztelés alatt álló LEXION e-hybrid kombájnjával.

A „hibrid” kifejezés nem idegen a CLAAS LEXION kombájnoktól, hiszen már negyedszázad is eltelt azóta, hogy a német gyártó bemutatta az első hibrid technológiát használó betakarító-cséplő gépét. A LEXION 480 kombájnnál ez akkor a cséplőrendszert jelentette, amely forradalmi újdonságnak számított.

A magyarországi forgalmazó AXIÁL Kft. írásából kiderül, hogy a szabadalmaztatott APS HYBRID SYSTEM az APS cséplőszerkezet és a ROTO PLUS másodlagos leválasztó rendszer kombinációjaként született meg az 1995-ös Agritechnica kiállításra.

Ez a műszaki megoldás azóta is mértékadó a nagy teljesítményű kombájnok szegmensében az áteresztőképesség, szemminőség és a sokféle termény betakarítására való képesség tekintetében.

Ha a tesztek sikerrel zárulnak, a „hibrid” kifejezés hamarosan másféle értelemben is teret nyer a LEXION kombájnok esetében. A CLAAS ugyanis a hírek szerint a hibrid hajtás bevezetésével próbálkozik, ami ismét csak újszerű lenne a betakarító-cséplő gépek esetében.

A hagyományos dízelmotor természetesen megmarad a kombájnban, de kerül mellé egy elektromotor is (egy generátorral és akkumulátorral kiegészítve), amely a munkaterhelés növekedése során besegít a másik erőforrásnak. A gyártó szerint ez a megoldás stabil motorfordulatot eredményez, ami kívánatos az aratás egyenletessége szempontjából.

A CLAAS szerint az újdonság bevezetésére nagyjából 3–5 évet kell még várni. A projekt központi szereplőjének számító LEXION e-hybrid viszont máris a jövőbemutató fejlesztések között versenyez a DLG díjáért a november 12–18. között tartandó hannoveri Agritechnica szakkiállításon.

A koncepció szerint munkavégzés közben az akkumulátor folyamatosan töltődik, és amikor megugrik a motorterhelés, akkor az elektromotor rögtön rásegítést ad a dízel-erőforrásnak. Az eddig tesztek tapasztalata szerint akár 8-10 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető az új rendszerrel.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A gazdák új legjobb barátja: így dolgozik a robotkutya

2025. augusztus 9. 16:10

Tényleg jönnek a robotkutyák! Egy új fejlesztés azt ígéri, hogy a négylábú gépek hamarosan a gazdák legjobb segítőivé válhatnak.

Forradalom a traktorok alatt: jönnek az okos abroncsok

2025. július 13. 11:10

Az agrár gumiabroncspiac 2025-ben világszerte eléri a 7 milliárd dollárt, Európában 2,3 milliárdot – fenntarthatóság és IoT vezérli a jövőt.

100 éve mozgásban – jubileumot ünnepel a Kramer

2025. július 9. 14:10

A mezőgazdasági és építőipari gépek egyik legismertebb európai gyártója, a Kramer idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját.

Töretlenül nő a kereslet az akkumulátoros gépekre

2025. június 7. 14:10

Egyre népszerűbbek Magyarországon is az akkumulátoros kerti gépek és a robotfűnyírók – a Husqvarna szerint a piac szárnyal.

Trendek a vetéstechnológiában - Agritechnica 2019

2020. március 10. 09:02

Az új digitális üzemeltetési feltételek között, a sikeres vetés megvalósítása érdekében, a vetőgépeket el kell látni fejlett szenzor technológiával és elektromos hajtással.

Integrált növénytermesztés: technológia és jövő

2025. március 29. 13:10

Az idei Agritechnica szakkiállításon az integrált növénytermesztés új lendületet kap a modern technológiák és a precíziós megoldások révén.

110 lóerős traktorral jelentkezett a Solis, de készül a 180 lóerős fenevad is

2024. január 4. 09:10

Évente 15 ezer traktort értékesít az indiai Solis Európában, és az évtized végére megháromszoroznák ezt a mennyiséget. Tervben van egy 180 LE-s „fenevad” piacra dobása is.

Végtelenül precíz és takarékos műtrágya-kijuttatást tesz lehetővé az Amazone díjazott fejlesztése

2023. szeptember 28. 16:10

Az Amazon fejlesztése megelőzi a túl- vagy alultrágyázott területek kialakulását, valamint azt, hogy kanyarodás közben a tábla határán kívülre jusson a műtrágya.