Alacsony gördülési ellenállás, valamint kiemelkedő öntisztuló képesség jellemzi a Trelleborg új mezőgazdasági abroncsát, amely a jellemzően kisebb teljesítményű elektromos traktorokhoz is ideális.
A gumiabroncs gyártás is a folyamatos fejlesztésről szól, ezt bizonyította a közelmúltban a Trelleborg is, amely előrukkolt a TM1 Eco Power nevű termékével. A megnevezés nem véletlen, ugyanis az abroncs 65 százalékban fenntartható alapanyagokból készül, és már nemcsak a hagyományos, de az elektromos hajtású traktorokra is alkalmas.
A TM1 Eco Power természetesen a nagyközönség elé fog kerülni a november 12–18. között tartandó hannoveri Agritechnica szakkiállításon is. Az abroncshoz újrahasznosított, illetve bio alapanyagokat használtak fel, ezáltal nemcsak költséghatékonyabb az előállítása, de a környezetet is kíméli.
Nem mellesleg pedig csökkenti a fosszilis energiahordozóktól való függőséget is, hiszen a gumikat nemcsak kaucsukból készítik, hanem ásványi olajokból (kőolaj- és kőszénszármazékokból) is.
A Trelleborg újdonságának fontos jellemzője, hogy a kialakításánál fogva alacsony gördülési ellenállással rendelkezik, ami által a jellemzően kisebb teljesítményű elektromos traktorok működési idejét is meghosszabbítja, lehetővé teszi az alacsonyabb energiafogyasztást, így pedig a ritkább töltési időszakokat. Öntisztuló képessége szintén az üzemidő növelését eredményezi.
„A mezőgazdaság komoly átalakuláson megy keresztül, igényli a fenntarthatóság és termelékenység növelését. Mi a legkorszerűbb technológiát alkalmazva hozunk változást partnereink életében, munkájában” – jelentette ki Alessio Bucci, az anyacég Yokohama TWS egyik vezetője.
A Trelleborg a TM1 Eco Power mellett a németországi kiállítás középpontjába helyezi majd a Trelleborg HF1000, a TM1000 ProgressiveTraction, illetve az MPT100 abroncsait is, amelyek szintén az agrárvállalkozások számára jelenthetnek megoldásokat.
A TM1 Eco Power abroncsot a német Fendttel közösen fejlesztették, elsősorban az e107 Vario traktorra optimalizálva. Az elülső gumik 280/70R16-osak, a hátsók pedig 380/70R24 méretűek.