Egyszerű, robusztus, elfogadható árú traktort kívánt a gazdák kezébe adni a svéd Swedtrac, amely a nyolcvanas években csődbe ment, most azonban főnixmadárként éledt újjá.
A svéd mezőgépgyártás kapcsán első körben nem feltétlenül a traktorok jutnak eszünkbe. Pedig létezett egy gyorsan legendássá vált márkájuk az 1980-as években, a Swedtrac, amelyet a skandináv ország délnyugati részében lévő Arvika településen szereltek össze.
A vállalat mögött a Pihlgren család állt, az erőgépek pedig Ursus karosszériából, ZF első hídból és hathengeres, 167 LE-s Scania motorokból álltak. De a csőd gyorsan elérkezett a Swedtrac számára, így mindössze 50-55 traktort tudtak készíteni.

Az arany-fekete márka most azonban visszatért a piacra. Jelentősen átalakulva, immár sárga-feketében, és persze a modern kor követelményeinek megfelelően. A tervek szerint három új modellel rukkolnak elő, amelyek közül a Swedtrac 800-as már rendelhető is, bár eddig csupán 6 darab készült el belőle.

Mit is tud? Négyhengeres, 2,4 literes, 80 LE-s motorjával nem fogja megváltani a világot, de aki egy strapabíró, megbízható traktorra vágyik a kisebb méretű gazdasága számára, annak akár jó választás is lehet. A hírek szerint 350–390 ezer svéd korona (vagyis 12-13 millió forint) körül alakul az ára.

A Swedtrac ma már nem svéd, hanem litván márkának számít, amely eddig a (teleszkópos) kerekes rakodóiról volt ismert. De mögötte áll Kjell Pihlgren is, az egyik „eredeti” alapító fivér, aki sohasem mondott le a Swedtrac feltámasztásáról.
A filozófia ugyanaz, mint négy évtizede: egyszerű, robusztus, elfogadható árú traktort adni a gazdálkodók kezébe. Az említett 800-as modell után hamarosan érkezik a 110 LE-s 1100-as gép, valamint tervben van a 170–200 LE-s Scania motorral szerelt nagytestvér piacra dobása is.