Gépinfo

Újjáéledt a legendás svéd traktormárka

Agrofórum Online

Egyszerű, robusztus, elfogadható árú traktort kívánt a gazdák kezébe adni a svéd Swedtrac, amely a nyolcvanas években csődbe ment, most azonban főnixmadárként éledt újjá.

A svéd mezőgépgyártás kapcsán első körben nem feltétlenül a traktorok jutnak eszünkbe. Pedig létezett egy gyorsan legendássá vált márkájuk az 1980-as években, a Swedtrac, amelyet a skandináv ország délnyugati részében lévő Arvika településen szereltek össze.

A vállalat mögött a Pihlgren család állt, az erőgépek pedig Ursus karosszériából, ZF első hídból és hathengeres, 167 LE-s Scania motorokból álltak. De a csőd gyorsan elérkezett a Swedtrac számára, így mindössze 50-55 traktort tudtak készíteni.

Az arany-fekete márka most azonban visszatért a piacra. Jelentősen átalakulva, immár sárga-feketében, és persze a modern kor követelményeinek megfelelően. A tervek szerint három új modellel rukkolnak elő, amelyek közül a Swedtrac 800-as már rendelhető is, bár eddig csupán 6 darab készült el belőle.

Mit is tud? Négyhengeres, 2,4 literes, 80 LE-s motorjával nem fogja megváltani a világot, de aki egy strapabíró, megbízható traktorra vágyik a kisebb méretű gazdasága számára, annak akár jó választás is lehet. A hírek szerint 350–390 ezer svéd korona (vagyis 12-13 millió forint) körül alakul az ára.

A Swedtrac ma már nem svéd, hanem litván márkának számít, amely eddig a (teleszkópos) kerekes rakodóiról volt ismert. De mögötte áll Kjell Pihlgren is, az egyik „eredeti” alapító fivér, aki sohasem mondott le a Swedtrac feltámasztásáról.

A filozófia ugyanaz, mint négy évtizede: egyszerű, robusztus, elfogadható árú traktort adni a gazdálkodók kezébe. Az említett 800-as modell után hamarosan érkezik a 110 LE-s 1100-as gép, valamint tervben van a 170–200 LE-s Scania motorral szerelt nagytestvér piacra dobása is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

Növelte eladásait a kombájnpiacon a John Deere Észak-Amerikában

2019. június 12. 11:37

Az Egyesült Államokban és Kanadában a 40 lóerő alatti teljesítményű kétkerék-hajtású traktorok értékesítése 13 százalékkal bővült a teljes piacon, a Deere & Company ennél jobban növelte eladásait. A kombájnok piacán a cég szintén növelte eladásainak számát az első negyedévben.

75 éves az MTZ traktor

2021. január 28. 07:32

A Minszki Traktorgyárat 1946. május 29-én alapították. A kezdetektől napjainkig közel 4 millió MTZ traktor gördült le a futószalagról. A gyár kínálatában több mint 100 traktortípus szerepel, így érthető, hogy a «BELARUS» márkát a világ összes országában ismerik. Az MTZ traktorok Magyarországon 1958-ban jelentek meg. Amint az eladott darabszám is bizonyítja, a traktorok kiállták az idő próbáját.

Gépészet Videó

Hannoverben a jövő traktora – Bemutatkozott az első hibrid STEYR

2019. november 12. 10:34

A traktorok következő generációinak tervezésénél a károsanyag-kibocsátás minimálisra vagy nullásra csökkentése fontos vezérelv, amire most az osztrák STEYR is megpróbál választ adni - sok más mellett.

Gépészet Videó

Vidéken is előrébb lehet lépni - Traktoros reklámmal jelentkezett a Telekom

2018. május 17. 08:34

A kampány első fázisa arra tesz kísérletet, hogy a megszokottól eltérő szereplőkkel, élethelyzetekben dramatizálja az előrejutás sikerélményét.