Hibrid betakarítógéppel jelentkezett a kínai Zoomlion az Agritechnica kiállításon, egészen érdekes műszaki megoldásokkal.
Az élénkzöld Zoomlion erőgépek látványa már Magyarországon is megszokott. A kínai óriásvállalat elődje 1956-ban jött létre, míg a mostani formájában 1992 óta létezik – mindkét esetben jelentős állami befolyás alatt. A Zoomlion ma már az ázsiai ország legnagyobbja az építőipari gépek terén, míg világszerte az ötödik, és most nyilvánvalóan az a cél, hogy az agrárvonalon is erősödjenek.
A Hunan tartományban székelő gyártó természetesen a novemberi Agritechnicán is standdal jelentkezett, a hannoveri kiállítást egyetlen cég sem hagyhatja ki, ha valóban globális piaci szereplőként tartja számon magát. A Zoomlion nem is akármivel hökkentette meg a látogatókat, egy dízel-elektromos kombájnt állított a középpontba.
A H7-600E nevű modell legfeltűnőbb elemei a méretes elektromotorok, amelyek szinte minden főegységnél felbukkannak, a kínai gyártó nagyjából egy tucatot alkalmaz a betakarítógépen belőlük. A hibrid masina hajtásáról egy hathengeres, 480 LE-s, a Stage V emissziós normákat teljesítű dízelmotor gondoskodik, valamint az azt kiegészítő generátor, amely a villanymotorokat működteti.
A leglátványosabban elhelyezkedő elektromotor a 9,2 munkaszélességű vágóasztalon látható, de az első és hátsó tengelyek, a ferdefelhordó, illetve a cséplődob és a ventilátor is kapott belőlük. Szintén a generátor szolgáltat elektromos áramot a 11,5 kWh teljesítményű akkumulátornak, amely a fülkében kapott helyett, és az ott lévő eszközöket, műszereket szolgálja ki. Ha extra teljesítmény szükséges, a dízelmotor szintén akkumulátorból kap rásegítést, így a 480 LE akár 600-ra is ugorhat.
Ami a többi paramétert illeti, a kombájn magtartálya 11 500 literes, az ürítési sebessége 110 liter/másodperc. A gázolajtartály 780 literes, és a betakarítógéphez 7,6 és 9,2 méter közötti munkaszélességű adapterek kapcsolhatók. Mivel a gyártó 70 százalékkal kevesebb komponenst használt fel az átvitelhez, így a kombájn 20 százalékkal nagyobb hatékonysággal működik, a megbízhatóság 50 százalékkal emelkedett, miközben az energiafogyasztás 30 százalékkal csökkent.
Így működik a hibrid kombájn: