Gépinfo

Üzemanyagtartállyal kombinált pótsúly a hosszabb üzemórákért

Agrofórum Online

Praktikus megoldásnak tűnik a traktorok orrsúlyát üzemanyagtartállyal, valamint tárolórekesszel kombinálni, ahogyan az egy angol cég kínálatában megjelent.

A pótsúlyozás ahhoz szükséges, hogy a traktor vonóerejét a munkagép igényeihez állíthassuk. A vontatóképességet a motorerő mellett az adhéziós tömeg is meghatározza, vagyis a hajtott kerekekre eső tömeg és a munkagépen képződő erők eredője.

Ma már több helyen találkozhatunk pótsúlyozási kalkulátorokkal, így nem kell „saccra” meghatározni a szükséges kiegészítő tömeget. A John Deere például azt javasolja, hogy a traktorokat 45–56 kg/LE közé kell pótsúlyozni, ez jó fogódzót jelent minden márka esetében.

A pótsúlynak nem kell „passzív” súlynak lennie, ezt vallja az angol Agriweld cég is, amely különféle „kiegészítőkkel” kínál frontsúlyokat az erőgépek számára. A legújabb terméke a pótsúlyt kombinálja az üzemanyagtartállyal, így kettős hasznot kínál a kezelőnek.

A maximális tömege 1800 kg, és belül egy 500 literes tárolótér található, amely egyrészt 210 liter üzemanyag befogadására szolgál, másrészt pedig tárolóhelyként az egyéb szükséges eszközök számára. A pótsúly tank nélkül is kérhető, ebben az esetben a rakodókapacitása jelentősen megnő.

A gyártó olyan extrákat is vállal a kivitelezés során, mint az egyedi színválasztás, feliratozás, LED-lámpák, a tároló kibélelése, és még zsírzópisztolyt is adnak a termékhez. Igény esetén az összsúlyt akár 1100 kg-ig is le tudják vinni, de ilyenkor is megmarad az 500 literes tárolókapacitás.

Az Agriweld ígérete szerint a különleges pótsúly bármilyen nagyobb traktormárkával kompatibilis. Ami a teljes palettájukat illeti, összességében 300 és 3500 kg között tudnak pótsúlyokat kínálni, a lehető legváltozatosabb tulajdonságokkal, egyedire szabható módon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

Hatékony traktorok Perkins és Deutz motorral

2020. július 10. 11:25

Innováció: Az ArmaTrac traktorgyár az egyszerűséget és a hatékonyságot tartja szem előtt a traktorok tervezésekor azzal a céllal, hogy egyszerűbbé tegye a gazdálkodók életét.

Beelőzött a Fendt a hazai traktorpiacon, a John Deere most harmadik

2020. február 4. 10:33

Az év első hónapjában a Fendt nyerte a traktorpiacot, pedig tavaly egész évben a John Deere állt az élen. Az amerikai márka most csupán a harmadik helyre futott be, be ugyanis az ezüstérmet a New Holland szerezte meg.

Traktorpiaci körkép – Górcső alatt 2022 első negyedéve

2022. július 7. 11:34

Az erősen nyereséges 2021-es évet követően 2022 első negyedévében az európai traktorpiac enyhe visszaesést mutatott.

Drámaian csökkent a török traktorgyártó profitja

2020. február 7. 09:17

Az isztambuli tőzsdén jegyzett török traktorgyártó vállalat operatív eredménye 54 százalékkal 150 millió törtök lírára esett vissza 2018 első kilenc hónapjához képest.