Gépinfo

Üzemanyagtartállyal kombinált pótsúly a hosszabb üzemórákért

Agrofórum Online

Praktikus megoldásnak tűnik a traktorok orrsúlyát üzemanyagtartállyal, valamint tárolórekesszel kombinálni, ahogyan az egy angol cég kínálatában megjelent.

A pótsúlyozás ahhoz szükséges, hogy a traktor vonóerejét a munkagép igényeihez állíthassuk. A vontatóképességet a motorerő mellett az adhéziós tömeg is meghatározza, vagyis a hajtott kerekekre eső tömeg és a munkagépen képződő erők eredője.

Ma már több helyen találkozhatunk pótsúlyozási kalkulátorokkal, így nem kell „saccra” meghatározni a szükséges kiegészítő tömeget. A John Deere például azt javasolja, hogy a traktorokat 45–56 kg/LE közé kell pótsúlyozni, ez jó fogódzót jelent minden márka esetében.

A pótsúlynak nem kell „passzív” súlynak lennie, ezt vallja az angol Agriweld cég is, amely különféle „kiegészítőkkel” kínál frontsúlyokat az erőgépek számára. A legújabb terméke a pótsúlyt kombinálja az üzemanyagtartállyal, így kettős hasznot kínál a kezelőnek.

A maximális tömege 1800 kg, és belül egy 500 literes tárolótér található, amely egyrészt 210 liter üzemanyag befogadására szolgál, másrészt pedig tárolóhelyként az egyéb szükséges eszközök számára. A pótsúly tank nélkül is kérhető, ebben az esetben a rakodókapacitása jelentősen megnő.

A gyártó olyan extrákat is vállal a kivitelezés során, mint az egyedi színválasztás, feliratozás, LED-lámpák, a tároló kibélelése, és még zsírzópisztolyt is adnak a termékhez. Igény esetén az összsúlyt akár 1100 kg-ig is le tudják vinni, de ilyenkor is megmarad az 500 literes tárolókapacitás.

Az Agriweld ígérete szerint a különleges pótsúly bármilyen nagyobb traktormárkával kompatibilis. Ami a teljes palettájukat illeti, összességében 300 és 3500 kg között tudnak pótsúlyokat kínálni, a lehető legváltozatosabb tulajdonságokkal, egyedire szabható módon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Nyúzópróbának vetették alá a Parkside szerszámokat – vajon milyen minőség áll mögöttük?

2025. december 28. 09:10

Árban szinte verhetetlenek, de vajon a minőséget tekintve mennyit érnek a hazánkban is elterjedt Parkside (barkács)szerszámok?

Megverheti a kínai utánzat a prémium német láncfűrészt? Egy tesztből kiderült

2025. december 26. 09:10

Könnyen melléfoghatunk, ha egy prémium termék olcsó „hasonmását” választjuk, hiszen az alacsony ár nyilván gyengébb minőséget takarhat. De valóban ez a helyzet?

Váratlan újdonsággal léptek elő a kínaiak, alaposan meglepték vele a piacot

2025. december 24. 09:10

A válsághelyzetek mindig új szereplők, „trónkövetelők” felbukkanását segítik elő, így van ezt most a traktorpiacon is.

Erősen titkolózik a John Deere, elképesztően nagy dobásra készülhetnek, van is egy tipp rá

2025. december 21. 16:10

Valóban új traktor készült a John Deere boszorkánykonyhájában? Ha igen, akkor miért nem leplezték le az Agritechnica kiállításon? Ez a kérdés foglalkoztatja most a fél világot.

New Holland T6 Dynamic Command traktorok

2018. május 30. 08:44

A New Holland legújabb fejlesztésű csoport PowerShift váltójával szerelt T6 Dynamic Command erőgépének tervezésekor és megalkotásakor alapvető cél volt, hogy a rendelkezésre álló sebességcsoportok a különféle nehezebb és könnyebb szántóföldi feladatok során vagy közúti szállítás esetében egyaránt a legideálisabb átfedést biztosítsák.

Hosszabb élettartamú gumiabroncsok traktorok számára

2019. február 22. 06:33

A Vredestein a párizsi SIMA nemzetközi mezőgazdasági kiállítás keretén belül bemutatja legújabb Traxion traktorabroncsait az európai piac számára.

Kilátás kompromisszumok nélkül - Forgatható, emelhető vezetőfülke Deutz-Fahr traktorokhoz

2018. szeptember 7. 09:00

Különleges, felemelhető, és akár 200 fokos szögben elfordítható vezetőfülkét fejlesztettek ki a Paul Nutzfahrzeug GmbH mérnökei egy Deutz-Fahr traktorra.

Így száguld 140-nel a világ leggyorsabb traktora

2018. május 29. 08:29

A "Track-tor" néhány hónapja Guiness-rekordot döntött, ugyanis 140.45 km/h (87.27 mph) sebességgel száguldott végig egy régi brit repülőtéren.