Szőlő-Bor

11 millió palack: ennyi magyar bort exportált a Lidl tavaly

Agrofórum Online

Hatodik alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, melyet Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitott meg. Az Expo célja – a kormányzati törekvésekkel összhangban – a hazai borexport elősegítése, támogatása, ami megoldást jelenthet a hazai borászatok számára is az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben.

Az elmúlt öt év során a vállalat 31 millió palack bort juttatott el a külpiacokra több mint 13 milliárd forint értékben és 2019-re Magyarország legnagyobb borexportőrévé lépett elő. A miniszterhelyettes az eredményeket összegezve kiemelte, hogy ezen tevékenységével a Lidl a legmagyarabb kiskereskedelmi lánc az élelmiszer szektorban.

A Lidl Magyarország 2014-ben, „Lidl a magyar beszállítókért!” programjának részként indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary elnevezésű rendezvénysorozatát, melynek célja, hogy a magyar borok Európán belüli népszerűsítésével elősegítse a palackos borok külpiacra jutását, ezáltal támogassa a hazai bortermelőket, élénkítse a magyar gazdaságot. A rendezvénysorozat elindítása óta jelentősen bővült a borértékesítés itthon és külföldön egyaránt: a kezdeti 6 millió palackot követően 2018-ban már 20,5 millió palack bort értékesített a vállalat, és külföldre 57 százalékkal több palack bort juttatott el az előző évhez képest.

Magyar Levente a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese a Lidl Wine Expo Hungary megnyitóján kiemelte: „A Lidl olyan segítséget nyújt az egész magyar borágazatnak, ami példanélküli és ami megerősíti azt, hogy a Lidl a legmagyarabb kiskereskedelmi lánc az élelmiszer szektorban. Olyan mértékű hozzáadott értéket semelyik másik piaci szereplő sem biztosít, mint amit a Lidl tesz Magyarországért.” Továbbá hozzátette: „Nagyra értékeljük, ha egy külföldi hátterű szereplő, mint amilyen a Lidl is, felvállalja azt a nemzetstratégiai és nemzetgazdasági érdeket, hogy a magyar termelőket segítse és magyar termelők és beszállítók termékeit eljuttassa a külpiacokra saját hálózatán belül.”

Az idei év során 7 hazai borrégió, 21 borvidékének 350-féle borát kóstolhatták meg a Lidl európai országokból érkező képviselői, akik ebből a széles kínálatból választhatják ki azokat a magyar borokat, amelyeket saját piacaikon tesznek elérhetővé vásárlóik számára. Az Expo végéig tíz ország, köztük az Egyesült Királyság, Lengyelország, Németország és Románia adja le rendelését az általuk legjobbnak ítélt borokra.

„A Lidl Magyarország sikereit jól jelzi, hogy míg 2014-ben 3,1 millió palack bort exportáltunk összesen 1 milliárd forint értékben, addig 2018-ban már elértük a 11 millió palack bort 4,6 milliárd forint értékben, ami a teljes hazai borexport mintegy 27 százalékát jelenti. Büszkén kijelenthetjük, hogy a Lidl Magyarország a legnagyobb borexportőrré vált hazánkban.

A Wine Expo-nak köszönhetően a kisebb családi és kézműves pincészetektől a nagyobb beszállítókig mindenki egyformán lehetőséget kap a bemutatkozásra és ezáltal a külpiacra lépésre, amely biztosabb megélhetést és fejlődési lehetőséget biztosít számukra. Vállalatunk segítő kezet nyújt a borászatok számára az egyre nehezedő külpiaci értékesítésben, hiszen közös érdekünk a bor szektor stabilizálása, sikerre juttatása. – hangsúlyozta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója.

A borok mellett magyar beszállítók élelmiszerei is helyet kaptak az Expón, így a Lidl külföldi képviselői megkóstolhatták például a hazai libamájast, szárazkolbászt, gulyáskrémet és a túródesszertet. A kóstolás eredményeképp várhatóan a magyar ételek, magyar ízek még több külföldi áruházban jelennek meg majd.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ismét indul a Mathiász pályázat – alkosson Ön is!

2025. november 4. 10:10

A Mathiász Nemzetközi Lovagrend ismét pályázatot hirdet: tíz borászati témában várják az alkotásokat a jövő szőlő- és borkultúrájáról.

Terjed a szőlő aranyszínű sárgaság: két új borvidéken is kimutatták

2025. október 7. 10:50

Újabb két borvidéket ért el a szőlő aranyszínű sárgaság: a hatóság fokozott felderítést és szigorú védekezést rendelt el.

Fenntartható szőlővédelem: ragadozó madarak bevetésen

2025. szeptember 27. 14:10

Madárháló helyett ragadozó madarak védik a prémium szőlőt Sussexben – a brit borászat úttörő megoldása fenntarthatósági mintát ad.

Fenntarthatóság a pohárban: miért tér vissza a piquette?

2025. szeptember 10. 16:10

A piquette könnyű, alacsony alkoholtartalmú ital, amely a bortermelés melléktermékéből készül. Fenntartható és egyre népszerűbb.

Kiemelkedően jó termésre számít a Hilltop borbirtok

2020. augusztus 11. 10:58

Az elmúlt évtized egyik legjobb minőségű termésére számít idén a neszmélyi Hilltop borbirtok. A magyar borászat szerint az idei év hektikusnak tűnő időjárása kifejezetten kedvezett a fehér szőlőfajtáiknak, a termés minősége, valamint a szüretig végrehajtott beruházásaik a prémium minőség felé emelik itthon, valamint a brit piacon értékesített boraikat.

Itt a Furmint Február! De milyen is egy jó furmint? - interjú Szabó Zoltánnal

2019. február 20. 04:36

Tokaj egymaga a furmint termőterületeink 95 százalékát bírja, így sajnos a maradék csak kuriózumszámba megy. Egyszerre több Tokaj létezik, műanyag hordóban árult félédes folyóborok ugyanúgy piaci szereplők, mint a jó nevű termelő mádi csúcsdűlős tétele. Nehéz így kommunikálni, egységes arculatot, közös marketinget kialakítani a furmintnak.

A magyar fehérbor történetének rendkívüli sikere

2025. szeptember 11. 15:10

A 2021-es évjáratú SomlAI Cuvée a Concours Mondial de Bruxelles 2025 borvilágversenyen aranyérmes lett a fehérborok között.

Szőlő-Bor Képgaléria

Így válasszunk bort, ha nem ismerjük a megajándékozott ízlését

2023. december 21. 08:40

Színház- vagy koncertjegy, könyv, ékszer, parfüm – világszerte ezek a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok, ám a férfiaknál még mindig a bor az igazi jolly joker. De hogyan találjuk meg a tökéletes bort, ha nem ismerjük a megajándékozni kívánt ismerős, rokon vagy munkatárs ízlését?