Szőlő-Bor

Magyar furmintünnep Angliában

Agrofórum Online

Idén már harmadik alkalommal rendezték meg a Furmint February eseményt, melyen most 21 magyar bor online mesterkurzus keretében mutatkozott be az Agrármarketing Centrum és a Wines of Hungary UK kommunikációs ügynökség közös szervezésében. A borkóstolóként, üzletfejlesztési találkozóként és borpromóciós rendezvényként szolgáló esemény célja a furmint, Magyarország egyik legfontosabb fehér szőlőfajtája, és rajta keresztül a magyar borok népszerűsítése a magyar borexport egyik legkiemelkedőbb célpiacán, az Egyesült Királyságban.

Az Agrármarketing Centrum (AMC) a jelenlegi világjárvánnyal sújtott helyzetben online mesterkurzusokkal, borkóstoló programokkal segíti a külpiacokon jelenlévő és újként belépő termelők és borok bemutatkozását, online üzletfejlesztési találkozókkal támogatja az üzleti kapcsolatok további erősítését, a borexporttevékenység fejlesztését.

A mostani rendezvényen Londonban több mint százan, a topgasztronómiában dolgozó sommelier-k és a szaksajtó képviselői vettek részt. A Caroline Gilby Master of Wine és Isa Bal Master Sommelier szakértők által moderált online mesterkurzuson a résztvevők megismerkedhettek a furmint történelmével, a szőlőfajta jellemző termőterületeivel és a belőle készült borok jellegzetességeivel, valamint egy kiadvány segítségével 21 magyar borászat különböző stílusban készült furmint boraival. A kóstoló részeként két könnyedebb és két testesebb furmintot a mutattak be a Trivet Étteremben készült, hozzájuk párosított ételekkel, melyek között fűszeresebb és naturálisabb fogások is helyet kaptak. A termelők exporttevékenységének támogatására létrejött előadások közvetítése az online térben valósult meg, amelyhez az ételeket a londoni Trivet Étteremben készített videókon keresztül ismerhették meg. A résztvevők a nekik előzetesen megküldött mintapalackokkal a saját otthonaikból csatlakoztak, melyet speciális, furmint borok kóstolására alkalmas poharakból ízlelhettek meg.  

A rendezvényt követően – a pandémia-helyzet okozta korlátozások enyhítése után – értékesítési verseny indul majd annak érdekében, hogy az importőröket, éttermeket, bárokat, kiskereskedőket ösztönözzük a furmint borok eladására azáltal, hogy borvacsorákon, kóstolókon, különleges ajánlatok részeként kínálják azokat a vendégek, vásárlók számára. A legsikeresebb versenyző díja egy három napos tanulmányút lesz a furmint központjába, Tokajba.  

Az online találkozók mellett az AMC a magyar borvidékeket bemutató, ismeretterjesztő szakmai kisfilmsorozatot indított, melynek célja bemutatni és megszerettetni hazánk szőlőtermesztésének és borkészítésének változatos világát és a kiváló minőségű magyar borokat. A nemzetközinek szánt sorozat elsősorban exportfejlesztési céllal készült a hazai és nemzetközi borszakma és a bort szerető, értő közönségnek, de a szőlővel és a kulturált borfogyasztással csak most ismerkedőknek is sok izgalmas pillanatot ígér.

Az AMC emellett a magyar bor fő exportpiacain több nemzetközi borkommunikációs kampánnyal is jelentkezik a tevékenységet bemutató cikkekkel, interjúkkal, hirdetésekkel és videókkal.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Fenntarthatóság a pohárban: miért tér vissza a piquette?

2025. szeptember 10. 16:10

A piquette könnyű, alacsony alkoholtartalmú ital, amely a bortermelés melléktermékéből készül. Fenntartható és egyre népszerűbb.

Régi magyar szőlőfajták: érdemes-e kertbe ültetni őket?

2025. szeptember 5. 16:10

A régi magyar szőlőfajták nemcsak hagyományt őriznek, hanem ellenállóságuk miatt a házikertekben is megállják a helyüket.

Meglepő eredmény: így szerepelt a kékfrankos a nemzetközi kóstolón

2025. augusztus 30. 16:10

Egy friss európai borkóstolón 87 kékfrankos tételt vizsgáltak, amelyek közül hat kiemelkedőnek, 38 pedig kimondottan ajánlottnak bizonyult.

Jazz, gourmet és különleges borok: érkezik a Budapest Borfesztivál

2025. augusztus 25. 12:10

Szeptemberben ismét a Budai Várban pezseg a hangulat: a Borfesztivál négy napra a bor, a gasztronómia és a zene ünnepévé válik.

Hagyományos és biológiai védekezéssel a szürkepenész ellen

2023. július 6. 12:39

A szőlő és bortermelésben mindig nagy hangsúlyt kap az évjárat szerepe. Vannak kimagaslóan jó évjáratok és kevésbé emlékezetesek.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

Megváltoztatta a vírus a borturizmust - Kilép a pincéből az ágazat

2021. február 10. 12:40

A kirándulással, gasztronómiai élményekkel és programokkal egybekötött borkóstolók új, egyre terjedő koncepciót jelentenek a borturizmusban, amely így kinőhet a pinceesemények által dominált korszakából.

Furmint Február, ahol száz kiállító boraival ismerkedhet meg

2018. január 24. 10:08

A Furmint Február rendezvénysorozat célja, hogy felhívja a figyelmet erre a kiemelkedő minőségű, Kárpát-medencei szőlőfajtára.