Szőlő-Bor

Tavaly 50 százalékkal nőtt a Lidl magyar borexportja

Agrofórum Online

Tavaly a Lidl Magyarország révén a magyar borászatok 6,1 millió palack bort exportáltak, ami mintegy 50 százalékkal több az előző évi 4 millió palackhoz képest - mondta a cég beszerzési ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten.

Nepp Zoltán a Lidl Wine Expo Hungary rendezvényen közölte, az export 52 százaléka a vállalat által 2016-ban értékesített magyar boroknak. Kifejtette, a teljes magyar borexportból származó bevétel mintegy 11 százalékát a Lidl Magyarország által értékesített bor teszi ki, 2016-ban a társaság több mint 3 milliárd forintért adott el magyar bort külföldön. Az összeg az előző évinek több mint kétszerese.

Az ügyvezető elmondta, a magyar borok külföldi népszerűsítését támogató rendezvényen mintegy 800 magyar bort mutattak be a beszerzőknek, 7 borrégió 21 borvidékének több mint 100 borászatából.

A Lidl Magyarország által Európa 10 országának – például Nagy-Britannia, Németország, Bulgária, Szlovákia, Lengyelország, Csehország – több mint 5 ezer Lidl üzletében kaphatók magyar borok.

A beszerzési ügyvezető igazgató elmondta, a Lidl Magyarország borexpóját negyedik éve rendezik meg. A Lidl 2013-ban indította el a magyar beszállítókért elnevezésű programját, amelynek részeként szervezték meg a borexpót.     Szabó Zoltán, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára az esemény sajtótájékoztatóján elmondta: a magyar gazdaság kivitel nélkül nem tudna növekedni, a 2015. volt az első év, amikor az ország exportjának értéke meghaladta a GDP-t. Tavaly ugyancsak megdőlt minden rekord ezen a területen. Példaként hozta, hogy a külkereskedelmi mérleg többlete 2015 után 2016-ban is rekordszintre nőtt és megközelítette a 10 milliárd eurót (mintegy 3 ezer milliárd forint).

Aláhúzta: az, amit a Lidl Magyarország a borkivitelben megvalósított, más cégek számára is követendő. A vállalat nemcsak a mennyiséget tudta növelni, hanem az exportált borok árát is.

Hozzátette, egy üzletileg is eredményes stratégiai összefogás van kibontakozóban a magyar borászati szakma, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a Magyar Turizmus Ügynökség között a magyar borok külföldi piaci sikere érdekében. A Lidl Magyarország ebben folyamatban fontos szerepet tölt be – hangsúlyozta az államtitkár.

(MTI)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Vita a bor körül: egészséges vagy sem?

2025. május 11. 16:10

Egy új spanyol kutatás választ adhat arra a kérdésre, hogy a mértékletes borfogyasztás valóban jót tesz-e az egészségnek.

A francia vörösbor hanyatlása

2025. január 9. 15:10

A francia vörösbor hosszú ideje ikonikus része az ország kultúrájának, ám az iparág az utóbbi évtizedekben súlyos válsággal szembesült.

A bor a rekordszintű balkáni hőség nyertese

2024. október 8. 12:10

A balkáni bortermelők szerint ritka nyertesei lehetnek ezeknek a folyamatoknak, mert a meleg időjárás miatt nőtt a szőlő cukortartalma.

Extrém klíma: már szüretelnek a Balaton-felvidéken

2024. szeptember 9. 11:10

A száraz nyári hónapok miatt a szőlő idén a szokásosnál jóval gyorsabban érett, így a betakarítást a tervezettnél három héttel hamarabb kellett elkezdeni.

Problémát okoznak a madárriasztó hangágyúk a Balatonnál

2018. július 26. 13:02

Ha nem védekeznek a gazdák, a munkájuk kárba veszhet, viszont a védett seregély ellen csak humánus módon szabad fellépni.

Már elérhető a magyar bor hivatalos közösségimédia-oldala

2020. szeptember 15. 08:17

Megszületett a hivatalos Facebook és Instagram oldal Wines of Hungary - Personally név alatt.

Nőtt a borfogyasztás, pedig bezártak az éttermek

2021. január 27. 06:30

Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal 2019-es adatai szerint az egy főre jutó átlagos borfogyasztás 5,3 liter volt.

Egyre több magyar palackos bort exportál a Lidl

2019. április 4. 11:17

A vállalat 4,6 milliárd forint értékű export teljesítménye a 17 milliárd forintos teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát teszi ki.