Egy olyan egyre bővülő ágazatban, mint amilyen a beltéri és az üvegházi termesztés, hogyan teheti valaki különlegessé a cégét? Az City Roots Organic esetében a válaszok a társaság megalakulásának hajnalára vezethetők vissza. A társaság ugyanis egy dél-karolinai székhelyű családi vállalkozásból jött létre, amely egyetlen termékre specializálódott: a bio mikrozöldségre.
A mikrozöldségek piaca egyre nagyobb. Láttunk néhány embert, akik korábban a beltéri vertikális ágazatban dolgoztak, majd később pénzügyi gondok és hasonlók miatt kiszálltak a mikrozöldségek termesztéséből
– mondta Eric McClam, a City Roots vezetője.
Mi azonban mindig bio minősítésűek leszünk, és változatlanul a földben, a napsütésben és az üvegházainkban fogunk termeszteni. A napfény ingyen van, a talaj pedig regenerálódik – a szemléletünket teljes mértékben a fenntartható fejlődés és a gazdaságosság vezérli.
A City Roots 2009 óta termeszt egész évben mikrozöldséget. Míg kezdetben szántóföldi termesztéssel és üvegházi termesztéssel egyaránt foglalkozott, az elmúlt néhány évben fokozatosan kivonult a szántóföldi biotermesztésből, és ma már kizárólag beltéri mikrozöldségek termesztésével foglalkozik a nyolc hektáros fedett farmján. Mostanra ez lett a vállalkozás alaptevékenysége. Ez idő alatt a cég a termékkínálatát is ésszerűsítette, amely jelenleg a rukkola, a mustár, a cukorborsó, a napraforgó, a kelkáposzta, a retek és a és brokkoli mikrozöldjeiből áll.
Több mint 20 fajtáról 10-re csökkentettük a termesztett fajták számát, tehát csökkentettük a termesztési kínálatunkat, amit a kereslet, ugyanakkor az operatív sikerek és a racionalizálás is befolyásolt
– árulta el McClam.
A séfekkel kezdődött
Valójában a 2009-es indulásakor a vállalat termékei még főként csak a helyi séfeket szólították meg.
Abban az időben egy kis CSA-farm voltunk, amely a termelői piacokra járt, így fel kellett világosítanunk a lakosságot arról, hogy tulajdonképpen mi is az a mikrozöldség. 2015-ben azonban – az első kiskereskedők egyikeként – a Whole Foods bevezette azt a termékét, ami végül további kiskereskedelmi és vendéglátóipari partnerek csatlakozásához vezetett
– mesélte McClam.
Most, a világjárványt követően több regionális élelmiszer-kiskereskedőt szereztünk, akik jobban ismerik a mikrozöldségeket. A COVID óta nagyobb hangsúlyt fektetnek a fogyasztók az egészséges táplálkozására, és a mikrozöldségek egészséges szuper-élelmiszernek számítanak. Ugyanakkor több mikrozöldség-termesztő is van a piacon, amelyeket elsősorban néhány nagyobb, a miénktől eltérő módszertant alkalmazó, vertikálisan integrált beltéri termesztési rendszer állít elő
– magyarázta McClam.
Míg a kiskereskedelmi forgalomban a vásárlók gyakran az általuk ismert mikrozöld fajtákat választják – gondoljunk csak a brokkolira, a kelkáposztára és a rukkolára –, a szakácsok gyakran választják a színesebb keverékeket, amelyekben piros és lila mikrozöldségek szerepelnek, hogy egyedi megjelenést biztosítsanak a tányérra kirakott ételkülönlegességeknek.
Kulcsfontosságú az üzemeltetési hatásfok
Úgy tűnik, a City Roots stratégiája bevált, mivel éppen egy új létesítmény, egy 75 000 négyzetméteres üvegház építése zajlik Dél-Karolinában. Ez a létesítmény a hatékony működést is magában foglalja, mivel napenergiával és geotermikus energiával fog működni a padlófűtés és a mikrozöldségek hűtésének ellátása érdekében.
Apám és én nem csak társtulajdonosok vagyunk, de korábban építészként is dolgoztunk, így felhasználjuk a tervezői hátterünket és a korábbi tapasztalatainkat. Igyekszünk hatékonyak lenni mind a termelés, mind a gazdaságosság szempontjából. Az áraink annak ellenére, hogy a konténerek, a közüzemi szolgáltatások és más költségek emelkedtek, szinten maradtak. Ez arra kényszerített minket, hogy javítsunk a működési hatékonyságunkon és a termelési költségeken
– mondta McClam.
A projekt emellett rendkívül fontos többletkapacitást is kínál.
Ez utoléri a piac által diktált nagyságrendet. Sőt, nagyobb a kereslet, mint amennyit egyelőre kezelni tudunk, ezért minél gyorsabban befejezzük ezt a projektet, annál jobb
– vélekedett McClam.
Forrás: https://www.hortidaily.com/article/9513916/the-evolution-of-the-microgreens-business/