Szőlő-Bor

A bikavért szeretik az ázsiai vevők

Agrofórum Online

A jövőben intenzívebbé válhatnak a kínai kapcsolatok a Schieber Pincészetnél, miután a szekszárdi borászat a legutóbbi Asia Wine Trophy-n két arany- és egy ezüstérmet is nyert boraival. A hazai borászatok közül több már jelenleg is szállít Kínába, a több európai országba exportáló Schieber Pincészet borászati szakkiállításon szerzett elismerések révén ehhez a körhöz csatlakozhat.

Schieber Markus és Schieber Anita

„Az idei évben arra számítunk, hogy érdemben meg tudunk jelenni az ázsiai piacon, hiszen eddig csak kis mennyiséget exportáltunk a távol-keleti országokba. Ebben sokat segít az a tény, hogy komoly díjakat sikerült elhoznunk ősszel az Ázsia legnagyobb borászati szakkiállításán bemutatott tételeinkkel. Az Asia Wine Trophy szakértő zsűrije a Tabu Cabernet Sauvignon és Patina Cabernet Sauvignon borokat arany, míg a Materia 2016-os tételét ezüstéremmel jutalmazta”

– mondta el Schieber Anita.

A szekszárdi Schieber Pincészet tulajdonosa hozzátette: a világszerte jegyzett borászati kiállítás eredményeire odafigyelnek a kínai beszerzők is, akik érezhetően jobban érdeklődnek a Schieber borai iránt. „Kínai partnereknek már szállítottunk alkalmi jelleggel szekszárdi borainkból. Érdekes, de leginkább a bikavér iránt mutatkozik kereslet az ázsiai ország részéről. A mostani tárgyalások azt vetítik előre, hogy lényegesen nagyobb kínai kereslet lesz a borainkra.”

Érdeklődnek a bor iránt

Bár Kínáról elsősorban nem a bor jut eszünkbe, de tény, hogy az utóbbi két évtizedben jelentős szereplővé vált a hatalmas ázsiai ország a világ borpiacán. Európán kívül már régóta Kína a magyar bor egyik legnagyobb vásárlója, ráadásul a kínai borigény évről évre meredeken növekszik. Az egész távol-keleten, elsősorban persze Kínában egyre nagyobb figyelemmel fordulnak a vásárlók az elmúlt évtizedekben a bor felé.

Az Asia Wine Trophy-n aranyérmes Tabu Cabernet Sauvignon

Kínában komoly ütemben, évente mintegy 10-15 millió fővel növekszik az a réteg, amely fogyasztási igényeit és anyagi lehetőségeit tekintve már a középosztályhoz sorolható. Ez a hatalmas vevőkör egyre inkább keresi a jó minőségű, európai élelmiszereket, valamint italokat

A növekvő érdeklődés mögött a nyugati életforma népszerűsége is meghúzódik. A néhány generáció alatt egyre tehetősebbé váló kínai polgárok ugyanis nem csak egyre fizetőképesebbé váltak, a minőség és az ár mellett a divat is mozgatja a vásárlók döntéseit. A terjedő jóléttel párhuzamosan egyre többre értékelik a tipikusan nyugati élelmiszereket, így az európai stílusú húskészítményeket, az olyan tejtermékeket, mint például a joghurtokat vagy sajtokat, illetve a tésztát.

Nem csak isszák, értik is

Nem jelent kivételt a bor sem. Magyarországon már jelenleg is több olyan komoly borászat van, amely érdemi mennyiségű bort exportál Kínába és más távol-keleti országokba. Az Asia Wine Trophy díjai a Schieber Pincészetet is hozzásegíthetik idén ahhoz, hogy a kínai piacon megvesse a lábát.

„A kínai partnereink már az elmúlt években is rendeltek tőlünk kisebb tételeket. Az Asia Wine Trophy-n elért eredmények és az azt övező fokozottabb érdeklődés miatt úgy véljük, hogy az idei évben érdemi előrelépést sikerül elérnünk a kínai piacon is”

– jelentette ki Schieber Anita.

„Mindez azért is fontos és kedvező fejlemény számunka, mert Kína nem csupán dinamikusan növekvő, hanem igényeiben és elvárásaiban is nagyon gyorsan fejlődő piac. Az ázsiai ország viszonylag későn érkezett, új szereplőnek számít a borpiacon, ám korántsem nevezhető tapasztalatlannak. Szakértőik és vásárlóik egyaránt egyre jobb érzékkel választanak a globális kínálatból, a mindinkább borértő kínaiak pedig maguk is borászkodni kezdenek. Ebben a dinamikusan változó piaci környezetben, amelyben ráadásul a kínaiak kegyeiért küzdő versenytársak is szép számmal jelen vannak, a kínai megrendelések üzletileg és szakmailag is komoly sikernek számítanának a Schieber Pincészetnek – fogalmazott Schieber Anita.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Rajtol a 2025-ös szüret – Mit várhatunk az idei szőlőterméstől?

2025. augusztus 22. 08:10

Megkezdődött a szüret a hazai borvidékeken. Bár harmadik éve küzdenek a tőkék az aszállyal, a szakemberek bíztató minőséget várnak az idei boroknál.

Tévhitek a roséról: mi igaz és mi nem?

2025. augusztus 17. 16:10

A rosé nem csupán könnyed nyári ital – készítése, stílusa és felhasználása számos meglepetést tartogat. Ideje tisztázni a leggyakoribb tévhiteket.

Hogyan lett egy NB I-es álomból világszínvonalú borászat?

2025. augusztus 11. 16:10

A St. Andrea Szőlőbirtok borásza, ifj. Lőrincz György a hagyományok tiszteletéről, a modern borászat kihívásairól és az egri borvidék erejéről mesél.

Megörökölte a borászatot – most a szakma trónjára emelte

2025. június 3. 08:10

Gál Tibor húszévesen vette át édesapja borászatát – ma már ő vezeti Eger megújulását, és a szakma legnagyobb elismerését is megkapta.

Szívszorító látvány: így ömlik ki 50 ezer liter bor

2020. szeptember 30. 10:02

Egy 50 000 literes bortartály adta meg magát és hatalmas vörösbor áradatot okozott a Bodegas Vitivinos területén.

Bővült a hazai borexport

2018. szeptember 11. 14:28

A palackos borok kiszállítása 21 százalékkal, 140 ezer hektoliterre, a kivitel értéke 17 százalékkal, hétmilliárd forintra emelkedett egy év alatt.

Jól szerepelt a tavalyi évjárat a XIX. Országos Syngenta Borversenyen

2020. március 6. 08:02

A szőlészetileg nehéz év ellenére sokan neveztek és kifejezetten jó eredményeket értek el a 2019-es borokkal.

Borban az igazság

2018. szeptember 14. 11:34

Még este nyolc óra tájékán is hosszú sorok kígyóztak a pénztárak előtt a Budai Várban, hogy bebocsátást nyerjenek Európa legrangosabb borfesztiváljára.