A Starbucks növényi alapú étellel bővíti az ebéd menü kínálatát Kínában. A kávézólánc a Beyond Meat termékeivel tervezi a környezettudatosabb fogyasztókat megszólítani.
Az új ebédmenüben tészták és lasagnák szerepelnek a Beyond Meat és az Omnipork termékeinek felhasználásával, amelyek a növényi alapú marha- és sertéshús alternatíváit kínálják. A tej helyett is igyekeznek választási lehetőséget biztosítani, ezentúl a kávékat zabtejjel is kérhetik a kínai vásárlók. Az együttműködés fontos lépés a Beyond Meat számára, amely Ázsiában kívánja megvetni a lábát, ahol az alternatív húskészítmények még nem mutatják az Egyesült Államokban és Európában tapasztalt népszerűséget – állapította meg az Equilor Befektetési Zrt.
A projektben részt vevő mindegyik cég számára kiemelten fontos jelenleg a kínai piac, ahol a koronavírus-járvány utáni intézkedések egyre jobban a korlátozások feloldásáról szólnak. A Beyond Meat be is jelentette, hogy létrehoz egy kínai weboldalt, illetve két, az ázsiai országban népszerű közösségi oldalon is kommunikál majd a potenciális vásárlókkal, ezek a Weibo és a WeChat. A Beyond Meat számára komoly problémákat okoz, hogy a járvány kapcsán mind az Egyesült Államokban, mind Európában egyáltalán nem lehet még az intézkedések enyhe lazítása kapcsán a gazdasági fellendülés jeleit tapasztalni.
A Beyond Meat elsődleges terméke a hamburgerekbe való húspogácsát helyettesítő, növényi alapú pogácsa. Növényi alapú kolbászt, marhahús és csirkehús helyettesítőket is készítenek. A termékek elsősorban sárgaborsó alapú fehérjéből készülnek és tavaly még rendkívüli népszerűségnek örvendtek a vegán fogyasztók körében. A koronavírus miatti felvásárlási lázban azonban már inkább a valódi hústermékeket keresték a vevők és a vegán ételek háttérbe szorultak. A Beyond Meatben egyébként Leonardo di Caprio, színész és Bill Gates, Microsoft-alapító is tulajdonos. A Beyond Meat kurzusa 7,4 százalékkal kilőtt a tegnapi kereskedésben.
Növényi alapú húshelyettesítőkkel egyébként egyre többen próbálkoznak a piacon. Év elején például többek között a Burger Kingnek szállító Impossible Foods is közölte, hogy a marhahús után növényi alapú sertéshús terméket szállítanának a gyorsétteremláncnak. A Nestlé is eladta pár hónapja az európai húsfeldolgozó üzletágának, a Hertának a 60 százalékát, de megállapodás keretében megtartják a növényi alapú élelmiszergyártással foglalkozó részlegét a társaságnak.
A Starbucksra is ráférnek a jó hírek, hiszen másfél hete közölték: március utolsó hetében a meglévő üzletek eladásai éves összevetésben 60 és 70 százalékkal csökkentek. A Starbucks kávézók közel fele bezárt az Egyesült Államokban március végére. A Starbucks árfolyama tegnap 3,5 százalékkal csökkent.