Az Agrármarketing Centrum Magyarország Finnországi Nagykövetségével együttműködésben, a Hungarian Wine Business Program első állomásaként „hibrid” borszakmai mesterkurzussal és kóstolóval egybekötött üzletfejlesztési találkozót tartott.
Finnország a magyar borexport egyik kiemelkedő célpiacának számít, így az AMC segíteni kívánta azon termelőknek és boroknak a megjelenését, amelyek Finnország piacán már jelen vannak, és elsősorban üzleti kapcsolataikat szeretnék erősíteni, illetve azon borászatokat is, amelyek a jövőben tervezik kiterjeszteni exporttevékenységüket a finn borpiacra.
A pandémia okozta utazási korlátozások és a hatóságok ajánlásainak megfelelően a találkozót „hibrid” formában szervezte meg az Agrármarketing Centrum: a meghívottak körét alkotó finn borágazati képviselők, köztük Master of Wine szakértők, – többek között Heidi Mäkinen, a Finn Sommelier Szövetség elnöke -, nemzetközi borakadémikusok, borimportőrök és sommelier-k személyesen, míg a magyar előadó és a borászatok videóhívás segítségével vettek részt az eseményen.
Az online, borkóstolóval egybekötött masterclass keretében dr. Konkoly Mihály DipWSET tíz hazai pincészet prémium borválogatásán keresztül mutatta be Magyarország borrégióit, az egyes borvidékeket, és az ott készülő borok főbb jellemzőit. A virtuális kirándulásnak is beillő borkóstolón a rezidenciára érkezett vendégek a száraz tokaji furminttól indulva kiváló vörösborok segítségével barangolhatták be a Balaton-felvidéket, az Egri, a Szekszárdi és Villányi borvidékeket, hogy aztán elérkezzenek ismét Tokajba, a finnek körében is ismert és elismert kései szüretelésű borokhoz és aszúhoz.
Az előadásba bekapcsolódtak a borászatok képviselői is: videó vagy rövid személyes prezentáció formájában mutatták be tevékenységüket és az általuk termelt borokat. A közönségnek lehetősége volt kérdéseket feltenni a borászatok és az előadók felé is.
A mesterkurzust követően sétáló kóstoló keretében a pincészetek további borait is megismerhették a finn résztvevők, valamint táblagépek segítségével online B2B tárgyalásokat folytathattak le a borászatok képviselőivel.