Szőlő-Bor

Elindult a Hungarian Wine Business Program

AMC

Az Agrármarketing Centrum Magyarország Finnországi Nagykövetségével együttműködésben, a Hungarian Wine Business Program első állomásaként „hibrid” borszakmai mesterkurzussal és kóstolóval egybekötött üzletfejlesztési találkozót tartott.

Finnország a magyar borexport egyik kiemelkedő célpiacának számít, így az AMC segíteni kívánta azon termelőknek és boroknak a megjelenését, amelyek Finnország piacán már jelen vannak, és elsősorban üzleti kapcsolataikat szeretnék erősíteni, illetve azon borászatokat is, amelyek a jövőben tervezik kiterjeszteni exporttevékenységüket a finn borpiacra.

A pandémia okozta utazási korlátozások és a hatóságok ajánlásainak megfelelően a találkozót „hibrid” formában szervezte meg az Agrármarketing Centrum: a meghívottak körét alkotó finn borágazati képviselők, köztük Master of Wine szakértők, – többek között Heidi Mäkinen, a Finn Sommelier Szövetség elnöke -, nemzetközi borakadémikusok, borimportőrök és sommelier-k személyesen, míg a magyar előadó és a borászatok videóhívás segítségével vettek részt az eseményen.

Az online, borkóstolóval egybekötött masterclass keretében dr. Konkoly Mihály DipWSET tíz hazai pincészet prémium borválogatásán keresztül mutatta be Magyarország borrégióit, az egyes borvidékeket, és az ott készülő borok főbb jellemzőit. A virtuális kirándulásnak is beillő borkóstolón a rezidenciára érkezett vendégek a száraz tokaji furminttól indulva kiváló vörösborok segítségével barangolhatták be a Balaton-felvidéket, az Egri, a Szekszárdi és Villányi borvidékeket, hogy aztán elérkezzenek ismét Tokajba, a finnek körében is ismert és elismert kései szüretelésű borokhoz és aszúhoz.

Az előadásba bekapcsolódtak a borászatok képviselői is: videó vagy rövid személyes prezentáció formájában mutatták be tevékenységüket és az általuk termelt borokat. A közönségnek lehetősége volt kérdéseket feltenni a borászatok és az előadók felé is.

A mesterkurzust követően sétáló kóstoló keretében a pincészetek további borait is megismerhették a finn résztvevők, valamint táblagépek segítségével online B2B tárgyalásokat folytathattak le a borászatok képviselőivel.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Szőlőmoly ellen szárnyakkal – kutatás igazolja a hatékonyságot

2025. augusztus 14. 14:10

Magyar és olasz kutatók szerint a madarak és denevérek hatékony természetes védelmet nyújtanak a szőlőültetvényeknek, csökkentve a kártevők számát és a terméskiesést.

A szőlőtőkétől a pohárig – a szőlő útja

2025. augusztus 10. 16:10

A bor születése a szőlőben kezdődik. Bemutatjuk a szőlőtermesztés alapjait, a tőke igényeitől a szüret pillanatáig.

A világ legjobb Shiraz borai – ezeket érdemes megkóstolni!

2025. július 27. 13:10

A Decanter-verseny friss toplistáján ausztrál, francia és dél-afrikai különlegességek is helyet kaptak. Ezeket tényleg érdemes megkóstolni!

Terjed a szőlő aranyszínű sárgaság, Villány is érintett

2025. július 3. 12:10

Megjelent a szőlő aranyszínű sárgaság betegsége Villány térségében – a Nébih védekezésre figyelmeztet a szőlőkabóca ellen.

Furmint Február, ahol száz kiállító boraival ismerkedhet meg

2018. január 24. 10:08

A Furmint Február rendezvénysorozat célja, hogy felhívja a figyelmet erre a kiemelkedő minőségű, Kárpát-medencei szőlőfajtára.

Pelle Pince: bemutatjuk, mit tudnak a mádi termőterületek

2022. augusztus 24. 06:32

A Mádi Pezsgés, a község első pezsgő fesztiválja, a buborékos borok kóstolójára invitált.

Borpiac: mennyiség helyett a minőség

2020. március 7. 09:05

Az Egri Borműhellyel is a borvidék fejlesztését célzó együttműködési megállapodást írt alá az Erste Bank. A pénzintézet tavaly 10 százalékkal növelte borpiaci portfólióját, miközben az agrárfinanszírozás a piaci átlagot meghaladó mértékben bővült, és a bank idén is jelentős növekedést tervez a területen. Az Erste úgy látja, idén felgyorsul az agráriumban az árak emelkedése miközben a mezőgazdaság teljesítménye tovább növekedhet, a borpiacon pedig a mennyiségi értékesítés helyét a magasabb hozzáadott értéket tartalmazó termékek veszik át.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.