Szőlő-Bor

Jó bor: Neked Melyik?

HNT

Indul a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) „JÓ BOR” edukációs kampányának második szakasza, amely az elsőhöz hasonlóan a fiatalokat, kezdő borfogyasztókat célozza meg és új tartalmakkal hívja fel a figyelmet a minőségi magyar borfogyasztásra.

 A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 2020. november 2-től indítja el a második „JÓ BOR” kampányát, amellyel továbbra is a fiatal felnőtteket (20-35) ösztönözi a minőségi magyar bor tudatos és mértékkel való fogyasztására. Az edukáció szükségességére a HNT országos kutatásának eredménye hívta fel a figyelmet, mely szerint a magyar fiatalok borral kapcsolatos tudása hiányos és a minőségi borélvezet nem feltétlenül jellemző esetükben.

Az edukációs kampányt megelőző felmérés részletesen vizsgálta a magyar fiatalok borral kapcsolatos gondolkodásmódját, magatartását. A kutatás eredményei világosan rámutatnak arra, hogy új eszközökkel és új csatornákon kell megszólítani a fiatalokat és segíteni a tájékozódásukat a magyar borok világában.

A kampány fő platformja továbbra is a magyarborod.hu, amely segít eligazodni a magyar borok világában számos edukatívan szórakoztató próbatétellel, amelyek Herczeg Ágnes borszakértő szakmai útmutatásával valósultak meg. A bővített tartalomnak köszönhetően a fiatalok választ kaphatnak arra, hogy mi pontosan az aszú, mi adja a különleges ízvilágát, mit jelentenek a „puttonyszámok” és mit értünk eszencia alatt. De a téli időszak közkedvelt italából, a forralt borból is inspirálódhatnak és kipróbálhatnak néhány különleges receptet, mint a Fehér mézes-almás fahéjas verzió. A megszerzett boros tudás tesztelésére pedig az egyedi fejlesztésű memóriajáték ad lehetőséget.

A hathetes kampánynak outdoor, rádió, print és digitális lába is lesz. A hangsúly ismét a digitális jelenléten lesz: legnagyobb fókuszban az Instagram és Tiktok, ahol a hirdetések mellett számos influencer népszerűsíti a kampányt és a magyar bor fogyasztását, többek között olyan véleményvezérek mint Diaz (Wellhello), Gyarmati Panka, vagy Gelencsér Tímea. A kampány saját Facebook oldalán pedig öthetes nyereményjáték indul, melyen értékes borcsomagok kerülnek kisorsolásra.

A szőlészetben és borágazatban stratégiai fontosságú magyar szőlőfajták és bortípusok az évzáró kampányban hangsúlyos szerepet játszanak, így többek között az Irsai Olivér, az Olaszrizling, a Kadarka, a Kékfrankos, a pezsgő és az aszú. Azért, hogy ezeket minél többen megkóstolják, együttműködés indul az Auchannal. Az áruházlánc húsz üzletében a kampány tematikájához igazítva hétről hétre kiemelt kihelyezéseket kapnak ezek a magyar borok, hogy ezzel is felhívja az Auchan a figyelmet a minőségi, hazai borválasztásra és vásárlásra.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A francia vörösbor hanyatlása

2025. január 9. 15:10

A francia vörösbor hosszú ideje ikonikus része az ország kultúrájának, ám az iparág az utóbbi évtizedekben súlyos válsággal szembesült.

A bor a rekordszintű balkáni hőség nyertese

2024. október 8. 12:10

A balkáni bortermelők szerint ritka nyertesei lehetnek ezeknek a folyamatoknak, mert a meleg időjárás miatt nőtt a szőlő cukortartalma.

Extrém klíma: már szüretelnek a Balaton-felvidéken

2024. szeptember 9. 11:10

A száraz nyári hónapok miatt a szőlő idén a szokásosnál jóval gyorsabban érett, így a betakarítást a tervezettnél három héttel hamarabb kellett elkezdeni.

Fordított tájkép alakult ki a Balaton-felvidéken – ezt most díjazták is

2024. szeptember 5. 13:10

Talán kevesek számára ismert az, hogy földtörténeti léptékben mérve nem is olyan régen hazánkban is aktív vulkánok működtek.

Az alma tápanyag-utánpótlása

2018. május 20. 13:00

Legkedveltebb gyümölcsünk tápanyag-utánpótlása nemcsak a növény egészsége miatt fontos, így érhetünk el megfelelő fizikai tulajdonságokat a gyümölcsnél, jó ízt és eltarthatóságot is.

Szívszorító látvány: így ömlik ki 50 ezer liter bor

2020. szeptember 30. 10:02

Egy 50 000 literes bortartály adta meg magát és hatalmas vörösbor áradatot okozott a Bodegas Vitivinos területén.

Még mindig a Lidl a legnagyobb hazai borexportőr - taroltak a saját márkás borok

2020. szeptember 17. 13:52

Egy Champion, három arany és három ezüst díjat nyert a Lidl Magyarország a 21. VinAgora Nemzetközi Borversenyen. Az áruházlánc a 2019-es gazdasági évben több mint 23,7 millió palack bort értékesített a hazai és külpiacokon egyaránt, mellyel megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.

A monori bor is uniós oltalmat kapott

2018. február 19. 13:30

A monori szőlők termőterülete a Gödöllő-Monori-dombság nagytájon, a Cserhát hegység délnyugati szegélyén elhelyezkedő dombvonulaton, átlagosan 200 méter tengerszint feletti magasságban fekszik.