Deutz Fahr: “Farming Innovation Area”. Az új termékek a digitalizációra fókuszálnak.
A Deutz-Fahr az elmúlt három évben komoly fejlesztést hajtott végre, amely kiterjedt a teljes traktorállományra (50-340LE) és kiegészítette a kombájnsort a C5000 és C9300 típusokkal. Mindemellett építettek egy új traktorgyárat (Launingen, 2017), modernizálták az SDF csoport Treviglio-i, illetve a törökországi (Bandirma) gyárat. Mindez azt jelenti, hogy az SDF csoport több mint 130 millió eurós invesztíciót hajtott végre a Deutz-Fahr üzletágban. (Ennek eredményei láthatók voltak az Agritechnicán).
A kiállítás “Farming Innovation Area” területén bemutatták a Deutz-Fahr Connected Farming Systems programját, amely a gyártmányok és szolgáltatások digitális megoldásait szemléltette. Az SDF Guidance, SDF Fleet Management és az SDF Data Management szoftverek segítik a farmereket és bérvállalkozókat abban, hogy munkájukat gyorsabban, precízebben, fenntartható módon végezzék. A rendszer a traktor vezetőfülkéjéből irányítható az új 8”, illetve 12”méretű iMonitor3 berendezéssel. Ezen keresztül az összes fontos funkció működtethető (traktor működési jellemzők beállítása, ISOBUS, adatkezelés), sőt használhatók az Auto-Turn (automatikus fordulás), valamint az XTend (távműködtetés mobil telefon vagy tablet használatával) távfunkciók is.
A Deutz-Fahr csatlakozott az Agrirouter gyártó-független platformjához, amelynek segítségével a farmer az összes adatot elérheti és kezelheti, sőt biztonsággal megoszthatja, cserélheti.
Az SDF Fleet Management két verziójával a farmerek és bérvállalkozók a gépeik adatait egy applikáción (SDF Fleet Management Lite) keresztül követhetik, vagy egy monitoron valós időben figyelhetik flottájuk működését. Igény esetén virtuális kerítés is beállítható, amely jelzi, ha a gép elhagyja a kijelölt területét.
120 LE alatti traktorok
A Németországban a 120LE alatti traktor kategóriában piacvezető Deutz-Fahr öt típust mutatott be.
Az Agrokid kompakt traktorok 35-51 LE (26-37 kW) teljesítményű változatai fülke nélkül és légkondicionált fülkével egyaránt beszerezhetők. A traktorok hátsó hárompont függesztéssel, TLT-vel és 3 hidraulika csatlakozóval, illetve középső TLT-vel, valamint homlok függesztőművel és TLT-vel rendelkeznek.
Az 5D széria 65-102 LE (48-75 kW) teljesítménytartományba tartozó nyolc modellből áll. Fő jellemzői: Powershuttle, Stop&Go funkció, 40 km/h végsebesség alacsony motor fordulatnál, négykerék fékezés, 54 liter átfolyású hidraulikarendszer, három-fordulatú (540/540E/100) TLT. Ezek közül a kiállításon az 5090 D GS és 5070 D Keyline volt látható.
Az 5G széria 75 -116 LE (55.4-85 kW) teljesítménytartományba tartozó nyolc modellből áll. A sorozatot az 5100 G típus képviselte a kiállításon, amely homlokfüggesztésbe integrált TLT-vel, 90 literes hidraulikarendszerrel és légfékrendszerrel rendelkezik és az üzemeltetéshez nem igényel AdBlue adalékot.
A Deutz-Fahr 5 szériájának három típusa van (110-126 LE/ 80.9-92.8 kW), amelyekből az 5105 változatot állították ki. A típus fő jellemzői: Stop&Go, ComfortClutch, 90 literes hidraulikarendszer (négy kihelyezett csatlakozó, amelyből egy elektromos), rugózott mellső futómű és tágas vezetőfülke.
130-220 LE teljesítménykategória
A Lauingenben (Bajorország) gyártott 6 széria traktorai szintén láthatók voltak a kiállításon. A szériában megtalálhatók a négy hengeres 6130 TTV és 6155.4 kompakt traktorok éppúgy, mint a nagyobb teljesítményű 6165 RCshift, 6175 TTV Warrior, 6185 RCshift és 6215 TTV modellek. A 126-226 LE (93-166 kW) teljesítményű traktorok három különböző rendszerű hajtóművel (hagyományos powershift, RCshift és fokozatmentes TTV) készülnek. Opcióként lehetséges homlok függesztőmű és TLT, homlokrakodó gyári előkészítés, SDF Guidence és egyéb kiegészítők beszerzése. Külön meg kell említeni a széria Warrior változatait (fekete szín, komfortos vezetőülés, LED lámpák).
Nagy teljesítményű (max. 340 LE) traktorok
A nagy teljesítményű traktorokat a 7250 TTV és 9340 TTV típusok (MaxiVision2 komfortos vezetőfülke, 160/210 literes LS hidraulika rendszer) képviselték a kiállításon. A traktorok függesztőművének emelőképessége meggyőző: 10 tonna (7250), illetve 12 tonna (9340). A traktorok maximális sebessége 60 km/h, a mellső futóművük száraz fékes kivitelű. A traktorok kívánságra felszerelhetők 12” méretű iMoniotor3 monitorral, amely jelenleg a legnagyobb a piacon.
Kombájnok
A korábban már bemutatott kombájnokat, most a nagy gazdaságok és bérvállalkozók számára kifejlesztett C9306 típus képviselte (381 LE /280 kW teljesítményű, Stage V emissziókategóriájú motor és 9.0 m széles vágóasztal). A kombájn fő jellemzői: CommanderCab VI vezetőfülke, elektronikusan szabályozott hajtás, iMonitor, SmartFarming solution. A 10.500 literes tartály, a 120 lit/sec teljesítménynek köszönhetően, gyorsan üríthető. A különböző vágóasztalok és járószerkezetek (kerekes, gumihevederes) eredményeként, a kombájn többféle termény és változó tereptulajdonságok esetén is kedvezően használható.
Lamborghini traktorok CVT hajtóművel
A Lamborghini traktorokat CVT hajtóművel ellátott három modell képviselte a kiállításon.
A Spark 130 VRT modellt intelligens és ergonomikus vezetőfülke „körkilátással” és felhasználóbarát kezelőszervek jellemzik. A traktort egy modern négyhengeres FARMotion motor hajtja, amely SCR utókezelő-rendszerrel van ellátva a Stage IV emissziós követelmények kielégítése érdekében.
A traktorban alkalmazott, speciális pedállal működtetett HEB (Hydraulic Engine Brake) rendszer a fékek túlterhelését megelőzendő párhuzamosan használja a fő hidraulikakört, a viszkosztatikus ventilátort és a hajtóművet a jármű fékezésére. A HPB Hydraulic Parking Brake hatékonyan és biztonsággal tartja a traktort parkolási pozícióban.
Az innovatív hajtómű lehetővé teszi a 40 vagy 50 km/h sebesség elérését gazdaságos motor fordulat mellett. Az ASM rendszer (amely automatikusan be- vagy kikapcsolja a négykerék hajtást és a differenciálzárat) maximálja a hatékonyságot szántóföldi munkák során.
A kezelőbarát vezetőfülke felszerelhető opciós rugózással és egyéb, a nagyobb és drágább traktorokon alkalmazott megoldásokkal, mint például az SDD rendszer (Steering Double Displacement), amely különösen alacsony sebességű manőverezésnél hatékony, illetve az I Monitor, amely a traktor paramétereit és a precíziós művelés funkcióit vezérli.
A kiállításon szerepelt a széria Spark 165 VRT traktora is, amelyben egy hathengeres Deutz 6.1 motor került beépítésre. Ez a motor a kettős utókezelő-rendszerével (SCR és DFP) kielégíti a Stage V emissziós követelményeket.
A Spark 165 VRT traktor MaxiVision 2 vezetőfülkével rendelkezik, amely el van szigetelve a motorblokktól, ezáltal kiváló komfortot biztosít.
Az új Spark széria minden egysége a 155.4-től, a 215 VRT-ig ISOBUS kompatibilis és a 12” méretű iMonitor-on keresztül képes az okos üzemelési rendszer megvalósítására.
A Hannoverben kiállított Lamborghini traktorok csúcsmodellje a Mach 250 VRT volt. A típus erőforrása egy Deutz 6.1 Stage V motor, amely hatékony és komfortos ZF fokozatmentes hajtóművön keresztül képes a maximális sebesség (60 km/h) elérésére, gazdaságos motorfordulat és minimális hajtóanyag-fogyasztás mellett. Ugyanakkor a hajtóművel megvalósítható a 200 m/h mászó sebesség is maximális motorteljesítménnyel.
A traktor maximális teljesítményéhez és hatékonyságához hozzájárul a 160 lit/min átfolyást biztosító Load Sensing szivattyú, amely 5 hátsó és 2 mellső (elektronikus vezérlésű) hidraulika csatlakozást tesz lehetővé. A hátsó függesztőmű emelési képessége max. 10.000 kg, a hátsó TLT három- (540ECO/1000/1000ECO), a mellső kétfordulatú (1000 vagy 1000ECO).
Az új Mach VRT széria minden egysége ISOBUS kompatibilis és a 12” méretű iMonitor-on keresztül képes az okos üzemelési rendszer megvalósítására vezeték nélküli adatkezeléssel.
SAME gyümölcs és szőlő traktorok
A SAME Frutteto széria traktorai a modern technológiai elemek (aktív, független rugózású mellső híd, fokozatmentes hajtómű, új MaxCom kartámla, ISOBUS kompatibilitás, modern fülkekialakítás) felhasználásával hatékony és komfortos üzemelést biztosítanak. A SAME kategória vezetéséhez, a mezőgazdasági alkalmazásra fejlesztett FARMotion motorok és a változatos hidraulikarendszerek (opcióban Load Sensing szivattyú, 100 lit/min átfolyási kapacitással 1850/min motor fordulatnál) is hozzájárulnak.
A kiállításon szereplő három modell, az SDF által szőlőben és gyümölcsösben történő alkalmazásra kifejlesztett CVT fokozatmentes hajtóművel rendelkezik.
A többszörös díjnyertes 115 CVT S ActiveDrive kompakt traktor, amely a “Best Specialized” kategóriában elnyerte a „Tractor of the Year 2019” díjat a kiállításon a Grégoire Ecoprotect sorfeletti permetezővel volt látható. Ez a permetezőgép a legmodernebb permetlé visszanyerő panellel rendelkezik, amellyel minimalizálható a kijuttatandó szer mennyisége, ezáltal jól beilleszthető az SDF környezetvédő fejlesztési politikájába.
A kiállításon a SAME bemutatta speciális traktorainak legerősebb változatát a Frutteto CVT 100 ActiveSteer típust, amely a kategória első négykerék kormányzású változata. Ez a high-tech megoldás nagymértékben növeli a manőverező képességet azáltal, hogy akár 28%-kal képes csökkenteni a traktor fordulási-átmérőjét. Lejtős területen különösen előnyös, mivel a hátsó kerekek szögének változtatásával a vezető ellentarthat a lefelé ható erőnek.
A kiállításon további két traktor is látható volt. A FARMotion motorral szerelt Explorer 110 modell a karbantartást nem igénylő DOC katalitikus konverterrel kielégíti a Stage III B emissziós követelményeket. A traktor két szivattyús hidraulikarendszerének fő szivattyúja 90 lit/min szállítási képességgel rendelkezik, míg a másod szivattyú a kormányzást segíti.
A modernizált, univerzális Dorado Classic 90.4 típus szintén megkapta a FARMotion Stage III B motort, plusz egy ergonomikus vezetőfülkét. Az alacsony súlypont és a négykerék fékezés biztonságossá teszi lejtős területen is. A traktor használhatóságához nagymértékben hozzájárul a kettős hidraulikarendszer és a függesztőmű erős emelőképessége (2650 kg, amely opciósan 3600 kg-ra növelhető).
A SAME standon látható volt a Deutz motorral hajtott Grégoire GL8.6 önjáró szőlőkombájn is, amely ARC2 adapterrel volt felszerelve. A Poclain hidro-motorokkal hajtott kerekek lehetővé teszik a biztonságos üzemelést akár 28%-os lejtőn is. A motor fordulatszáma a terheléshez igazodva automatikusan változtatható, amelynek eredményeként a hajtóanyag-felhasználás minimalizálható.