34℃ 20℃
július 24. Kinga, Kunigunda, Kincső, Krisztina
Zöldség-Gyümölcs

Indul a zöldség-gyümölcs kampány, Frutti és Veggi beindították a rakétákat

Agrofórum Online

Látszólag már ezer éve letettünk a kalandozásokról, de valójában soha nem szoktunk le róla. Mi egy olyan nemzet vagyunk, amelyik nem tud megülni a fenekén. Ahogy lehet, már mozdulunk is a telekre, az ország másik végébe, külországokba; a tehetősebbek meg még tovább mennek, némelyek különböző kalandokra vágyódva. Most azonban másféle kalandra invitáljuk Olvasóinkat, méghozzá egy „Európai Friss Kalandra”, amelynek mottója: „Fedezd fel a friss zöldségek és gyümölcsök valódi erejét!”

Ez az írás afféle figyelemfelkeltés. Az idők múlásával rendszeresen beszámolunk majd a „zöldség-gyümölcs kampány” eredményeiről. Van idő, hiszen a program három évig tart.

Erről szólt az a teltházas sajtótájékoztató, amelyet a NAK és francia nagykövetség szervezett Budapesten a Francia Intézetben március 27-én.

Mi volt a lényeg?

Kevés zöldséget és gyümölcsöt eszünk, ez számos betegség, elhízás stb. forrása. Ezért már gyermekkorban változtatni kell az étkezési szokásokon, amit ennek a most induló programnak a segítségével kíván a NAK és francia partnere, az Interfel szakmaközi szervezet elérni.

A két szervezet közösen friss zöldség- és gyümölcsfogyasztás ösztönzésére irányuló európai promóciós programot dolgozott ki. A gyerekek, illetve a családok zöldség- és gyümölcsfogyasztását célzó 2018-2020 közötti időszakra javasolt hároméves programot az Európai Bizottság elfogadta, így a program a megvalósítás szakaszába érkezett. A pályázat magas szakmai színvonalát jól mutatja, hogy az uniós tagországok szakmai szervezetei részéről jelentős túligénylés érkezett a forrásokra, de a francia-magyar kooperáció így is bekerült a kiválasztottak közé. Az összetett program finanszírozását az EU 80 százalékban vállalja, ez a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara esetében 1,2 millió euró támogatást jelent.

A kezdeményezés célja, hogy vonzóvá tegye és növelje a zöldség- és gyümölcsfogyasztást a gyermekek és gyermekes családok körében Magyarországon. Az Európai Friss Kalandok című kampány Frutti és Veggi, a program két figurájának történetén keresztül, játékos módon kívánja felhívni a gyermekes családok figyelmét arra, hogy a zöldségek és a gyümölcsök nemcsak finomak és egészségesek, de fogyasztásuk egyben szórakoztató élmény is.

„Az Európai Friss kalandok kampány elsősorban a 6-14 éves korú gyermekekre fókuszál, ugyanakkor mellettük igyekszünk megszólítani a családokat és az idősebb generációt is, akik még megőrizték a zöldség-gyümölcs fogyasztás és felhasználás hagyományos kultúráját, és képesek azt átadni a jövő generációjának. Arra buzdítjuk a szülőket és a nagyszülőket is, hogy vegyenek részt ebben a kampányban, és osztozzanak gyermekükkel, unokájukkal a zöldség- és gyümölcsfogyasztás élményében” – mondta Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

A szervezet a kampánnyal nemcsak a népegészségügyi célokat kívánja támogatni, hanem hazánk agrárgazdasági törekvéseiben is kulcstényező lehet. Ugyanis, ha a jelenlegi napi fogyasztást csak 460 grammra sikerülne emelni, az önmagában 730 ezer tonna termelésbővülésre és több mint 100 milliárd forint új érték előállításra adna lehetőséget a magyar gazdák számára.

A program első számú célkitűzése, hogy a hároméves periódus végére növelje a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztás mértékét. A kampány középtávú célkitűzése, hogy éves szinten 150 ezer gyermekhez és 300 ezer szülőhöz, nagyszülőhöz jusson el a kampány üzenete.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Háztáji zöldség és gyümölcs eladása – meddig adómentes?

2025. július 24. 08:10

A háztáji kertben megtermelt zöldségek és gyümölcsök értékesítése bizonyos bevételi határig adómentes lehet.

Dinnye, csak hazai? Most tényleg ellenőrzik!

2025. július 2. 13:10

Nem csak az íz számít: az NKFH országos ellenőrzéssorozata garantálja, hogy a dinnye valóban hazai és szabályosan címkézett legyen.

Savanyításra tökéletes: káposztafajták Horvátországból

2025. június 9. 15:10

Kiváló íz, jó tárolhatóság és savanyíthatóság: ezek a káposztahibridek ideálisak a késő őszi termesztéshez.

Brokkolihiány a klímaváltozás miatt

2025. május 28. 14:10

Az enyhe tél és a spanyol árvizek miatt idén kevesebb brokkoli és karfiol kerülhet a brit boltokba – figyelmeztetnek a termelők.

Hódítanak a tájfajta paradicsompalánták

2023. április 21. 13:51

Újra hódíthatnak a kiskertekben a zamatos ízeket ígérő tájfajta, bio paradicsompalánták.

Folytatódik a zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő kampány

2023. március 8. 11:41

Idén folytatódik, és egyben az utolsó évéhez érkezik a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő edukációs kampánya, az Európai Friss Csapat program.

Miért fejlődtek eltérő színű és méretű sütőtökök a kigyűjtött magokból?

2023. november 22. 04:39

Vásárolt sütőtökből kigyűjtött magokat vetettem el a kertben. Belőlük többféle méretű és színű tökök fejlődtek ki. Mi okozhatta ezt?

Decemberben a vártnál kevésbé drágultak az élelmiszerek

2023. január 14. 06:36

Az előzetesen vártnál némileg kisebb mértékben, 44,8 százalékkal drágultak az élelmiszerek Magyarországon 2022 decemberében éves összevetésben.