Zöldség-Gyümölcs

Indul a zöldség-gyümölcs kampány, Frutti és Veggi beindították a rakétákat

Agrofórum Online

Látszólag már ezer éve letettünk a kalandozásokról, de valójában soha nem szoktunk le róla. Mi egy olyan nemzet vagyunk, amelyik nem tud megülni a fenekén. Ahogy lehet, már mozdulunk is a telekre, az ország másik végébe, külországokba; a tehetősebbek meg még tovább mennek, némelyek különböző kalandokra vágyódva. Most azonban másféle kalandra invitáljuk Olvasóinkat, méghozzá egy „Európai Friss Kalandra”, amelynek mottója: „Fedezd fel a friss zöldségek és gyümölcsök valódi erejét!”

Ez az írás afféle figyelemfelkeltés. Az idők múlásával rendszeresen beszámolunk majd a „zöldség-gyümölcs kampány” eredményeiről. Van idő, hiszen a program három évig tart.

Erről szólt az a teltházas sajtótájékoztató, amelyet a NAK és francia nagykövetség szervezett Budapesten a Francia Intézetben március 27-én.

Mi volt a lényeg?

Kevés zöldséget és gyümölcsöt eszünk, ez számos betegség, elhízás stb. forrása. Ezért már gyermekkorban változtatni kell az étkezési szokásokon, amit ennek a most induló programnak a segítségével kíván a NAK és francia partnere, az Interfel szakmaközi szervezet elérni.

A két szervezet közösen friss zöldség- és gyümölcsfogyasztás ösztönzésére irányuló európai promóciós programot dolgozott ki. A gyerekek, illetve a családok zöldség- és gyümölcsfogyasztását célzó 2018-2020 közötti időszakra javasolt hároméves programot az Európai Bizottság elfogadta, így a program a megvalósítás szakaszába érkezett. A pályázat magas szakmai színvonalát jól mutatja, hogy az uniós tagországok szakmai szervezetei részéről jelentős túligénylés érkezett a forrásokra, de a francia-magyar kooperáció így is bekerült a kiválasztottak közé. Az összetett program finanszírozását az EU 80 százalékban vállalja, ez a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara esetében 1,2 millió euró támogatást jelent.

A kezdeményezés célja, hogy vonzóvá tegye és növelje a zöldség- és gyümölcsfogyasztást a gyermekek és gyermekes családok körében Magyarországon. Az Európai Friss Kalandok című kampány Frutti és Veggi, a program két figurájának történetén keresztül, játékos módon kívánja felhívni a gyermekes családok figyelmét arra, hogy a zöldségek és a gyümölcsök nemcsak finomak és egészségesek, de fogyasztásuk egyben szórakoztató élmény is.

„Az Európai Friss kalandok kampány elsősorban a 6-14 éves korú gyermekekre fókuszál, ugyanakkor mellettük igyekszünk megszólítani a családokat és az idősebb generációt is, akik még megőrizték a zöldség-gyümölcs fogyasztás és felhasználás hagyományos kultúráját, és képesek azt átadni a jövő generációjának. Arra buzdítjuk a szülőket és a nagyszülőket is, hogy vegyenek részt ebben a kampányban, és osztozzanak gyermekükkel, unokájukkal a zöldség- és gyümölcsfogyasztás élményében” – mondta Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

A szervezet a kampánnyal nemcsak a népegészségügyi célokat kívánja támogatni, hanem hazánk agrárgazdasági törekvéseiben is kulcstényező lehet. Ugyanis, ha a jelenlegi napi fogyasztást csak 460 grammra sikerülne emelni, az önmagában 730 ezer tonna termelésbővülésre és több mint 100 milliárd forint új érték előállításra adna lehetőséget a magyar gazdák számára.

A program első számú célkitűzése, hogy a hároméves periódus végére növelje a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztás mértékét. A kampány középtávú célkitűzése, hogy éves szinten 150 ezer gyermekhez és 300 ezer szülőhöz, nagyszülőhöz jusson el a kampány üzenete.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Őszibarack fagyasztása: így kerülhető el a barnulás

2025. szeptember 22. 16:10

Fagyasszon barackot, és élvezze a nyár ízét télen is – egyszerű praktikákkal megőrzi a gyümölcs zamatos frissességét.

Meglepő módszerrel édesítik a dinnyét Kínában

2025. szeptember 20. 16:10

A kínai gazdák furcsa módszere szerint a kövek édesebbé teszik a dinnyét – vajon tényleg működik a trükk?

A birsalmasajt recept, amitől mindenki elolvad

2025. szeptember 18. 15:10

A birsalmasajt nemcsak hagyományos magyar csemege, hanem rostokban és vitaminokban gazdag, egészséges finomság is.

Bevállalja? Biztostű a paradicsom gyorsabb éréséért

2025. szeptember 13. 13:10

A „biztostűs” érlelés sokakat izgat – de mit mond a tudomány az etilénről, a sebzésről és a fertőzésveszélyről?

Milyen igényei vannak a lombleveles palántáknak?

2023. március 25. 04:37

Milyen igényei vannak a már lomblevelet hozott palántáknak? Várom válaszukat a kérdésemre!

Milyen zöldségeket vethetünk a nyár közepén?

2020. július 13. 06:59

Lehetséges a nyár közepén még valamely zöldségfajok vetése? Több hely felszabadult már kertemben, melyet szeretnék megfelelőn hasznosítani.

Jelentősen esett a spanyol paradicsom ára 2018-ban

2019. március 5. 14:02

Spanyolország elégedett lehet fő európai piacaira irányuló exportjával. A Németországba irányuló szállítmányok értéke 3 százalékkal, a Franciaországba és az Egyesült Királyságba szállított árué pedig 5, illetve 3 százalékkal nőtt.

Burgonyaválság Európában!

2018. október 29. 14:26

Az aszályos és forró nyarat követően szeptember 26-án a német mezőgazdasági minisztérium bejelentette, hogy az idei burgonyatermés 25 százalékkal marad el a szokásostól, és a gumók sokkal kisebbek a vártnál.