Megnyílt a világ legrangosabb bor és szeszesital szakkiállítása Düsseldorfban.
Harmincnégy kiállító részvételével szervezett közösségi standmegjelenést az Agrármarketing Centrum a világ legjelentősebb bor- és szeszesital seregszemléjén, a Prowein-on, amely 2023. március 19-én nyílt meg Düsseldorfban. A március 21-ig tartó eseményen a nemzetközi borászati szakma legjava képviselteti magát. Az Agrármarketing Centrum által üzemeltetett „Wines of Hungary” elnevezésű standon hazánk legkiválóbb borait kóstolhatja a közönség, köztük egy egyedülálló különlegességet, a Tokaji Eszenciát. A három napos eseményen többek között vezetett borkóstolókkal, mesterkurzusokkal várják a szakmai érdeklődőket. A borokon kívül az Agrármarketing Centrum a kiállítás gyümölcspárlatokat bemutató szekciójában is érdekelt.
A borászati szakma legrangosabb nemzetközi eseményén legutóbb 62 ország 5700 kiállítója vett részt, a látogatók mintegy 145 országból érkeztek. A magyar standon a legnagyobb arányban tokaji borokat kóstolhat az érdeklődő közönség, de a balatoni és további három borrégió borászai is képviselik hazánkat. A magyar megjelenés keretében vezetett borkóstolókat és szemináriumokat is szerveznek a szakmai résztvevőknek. A düsseldorfi szakkiállításon az Agrármarketing Centrum 338 négyzetméteres, „Wines of Hungary” névre keresztelt közösségi standján 34 pincészet mutatja be termékeit. A három napos rendezvényen összesen 11 mesterkurzust „vezényelnek le” hazai és nemzetközi borakadémikusok és Master of Wine borszakértők, ahol kiemelt figyelmet fordítanak az olyan zászlóshajónak számító szőlő- és borfajtákra, mint a kékfrankos, a furmint vagy a tokaji aszú.
A standon zajló „klasszikus” mesterkurzusok mellett minden nap egy-egy, a Tokaji borvidék különböző borstílusait bemutató pop-up kóstolót is szerveznek, amelynek legkülönlegesebb tétele a Tokaji Eszencia. Ehhez hasonló bort a világon másutt nem készítenek, hiszen egy olyan speciális eljárással készül, ahol a töppedt, aszúsodott szemeket hagyják kicsepegni, a szemek önsúlyuknál fogva préselik egymást. A végeredmény egy olyan borkülönlegesség, amely mind ízében, mind állagában egyedülálló a világon.
A kiállításon vasárnap már nagy sikerrel rendezték meg a ProWein Forum elnevezésű, exkluzív, mintegy 50 fő részvételével zajló mesterkurzust. Ennek keretében tokaji pezsgőt, száraz borokat, szamorodnit és aszút kóstolhattak a résztvevők.
A magyar stand eseményeit a második kiállítási nap végén egy standparty zárja, amely az üzleti kapcsolatépítés kiváló színtere.
Az Agrármarketing Centrum a Pálinka Nemzeti Tanáccsal együttműködve a gyümölcspárlatokat bemutatót Prowein Spirit szekcióban is képviselteti magát, ahol három pálinkaház kiválóságait ízlelhetik meg az érdeklődők és az esetleges beszerzők. A Wines of Hungary standon vasárnap pálinkakóstoltató kurzust is tartottak nagy sikerrel.
A magyar megjelenésről további információt a www.hungaryatprowein.com oldalon találhatnak az érdeklődők.