Zöldség-Gyümölcs
Zöldség-Gyümölcs

Szabolcsi alma – rövidesen márkanév lehet

Szabolcsi alma – rövidesen márkanév lehet

Magyar Hírlap

Összefogtak a gazdák és minden szabolcsi termelői értékesítő szervezet, és egy emberként állnak a „Szabolcsi alma” márkanév kiépítésének ügye mellé. A FruitVebnek kidolgozott terve van a termény piaci pozíciójának javítására.

Március 23-án rendezik meg a szabolcsi almáról szóló következő tanácskozást, amelyen egy intézkedési terv keretében konkrét lépéseket jelentenek be a népszerű magyar termény megmentése érdekében. A cél a termőterületek megóvása a szabolcsi alma arculatának, piaci pozíciójának javítása érdekében – mondta a Magyar Hírlapnak Apáti Ferenc, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeb) alelnöke.

Kifejtette, a hosszú távú válságkezelő tervük részeként márkaépítésbe kezdenek, hogy „ne vesszen ki a fejekből ez a jól csengő név”. Egy reprezentatív piackutatásra alapozva még ebben az évben külön marketinges csapat felméri az ismertségét, hogy megtudják, a fogyasztók hogyan gondolkodnak a márkanévről. Második lépésként – várhatóan 2019-től – egy kampány segítségével szeretnék visszaadni a régi ismertségét és hírnevét. Apáti Ferenc szerint márkanév­építésnek négy-hat év alatt lehet konkrét eredménye.

– Ha sikerül elérni szabolcsi alma ismertségét, és tudatosan kezdik el keresni a fogyasztók, akkor válik fontossá, hogy meg is tudjuk termelni a szükséges mennyiséget – jegyezte meg. Az, hogy a termelés lépést tud-e majd tartani a kereslet növekedésével, szerinte az a támogatási rendszer, az adó, a munkaerő-politika és szaktudás kérdése.

Kiemelkedő almatermés várható

Kiemelten fontos, hogy a magyar almatermesztés jobban igazodjék a piac igényeihez, ezzel növelve a versenyképességét és az ehhez hozzájáruló termesztéstechnológia színvonalát. Ezáltal a termelők kisebb egységnyi önköltséggel, nagyobb hatékonysággal tudnak termelni.

Felemás az idei dinnyeszezon

Ma Magyarországon számtalan fajta áll a termelők rendelkezésére, azonban kevesen vannak közülük, akik a kereslet alapján határozzák meg a választott típust.

Szakmai és marketingprogrammal segítenék a hagymatermesztést

Alkalmazkodni kell ahhoz, hogy a vörös- és a fokhagyma is frisspiaci termék lett, hiszen itt azok az európai termelők vannak versenyelőnyben – azokkal kötnek a kereskedelmi láncok féléves helyett 1-2 hetes szerződéseket –, amelyeknek jobb a termőképességük, a hozamuk és a tárolókapacitásuk.

Keresett exportcikk a magyar dió

A héjas dió exportkivitele az elmúlt években 1,5-2,5 ezer tonna között alakult, míg a dióbél kivitel 1,7-2,2 ezer tonnát tett ki. Ezek együttes értéke 4,5-6,5 milliárd forint között volt.

Fontos a megfelelő felvásárlási ár almatermesztés esetében is

Az idei évben kialakítható olyan felvásárlási ár az ipari alma piacán, ami lehetővé teszi, hogy mind a termelők, mind pedig a feldolgozók megfelelő jövedelem mellett végezhessék tevékenységüket.

2018. augusztus 14. 09:30

Idén több hajtatott zöldséget takaríthatnak be a termelők

A magyar primőráru több szempontból jobb az importnál: a frissesség mellett a belföldön termelt fajták döntő többsége megfelel a magyar fogyasztói elvárásoknak és élelmiszerbiztonsági szempontból is megbízhatóbbak

2018. április 23. 11:53

Egyre nagyobb probléma a napszámosok hiánya

A napszámoshiány egyik oka, hogy sokan Ausztriába, Németországba mennek mezőgazdasági idénymunkára mert ott 8-10 eurós, 2500-3100 forintos órabérrel számolhatnak.

2018. május 8. 14:04