Az export (kivitel) azon termékek és szolgáltatások összessége, amelyet belföldön állítanak elő és külföldiek vásárolnak meg. A hazai agrárexport 2016-ban 8037 millió euró volt, a magasan feldolgozott termékek aránya pedig jelentősen bővült az utóbbi években a teljes agrárkivitelen belül (Agrárminisztérium). A magyar mezőgazdasági exportot befogadó első 15 ország a teljes kivitel 82%-át fedte le, közöttük 13 EU-tagország található (KSH, 2017). Az elmúlt években legjelentősebb partnerünk Németország volt. A mezőgazdasági exportunk fontosabb árufajtái: gabona és gabonakészítmények, hús és húskészítmények, zöldség és gyümölcs, állati takarmány (gabona nélkül). Az agrárexportunk alakulását is figyelemmel kísérheti az Agrofórum Online Agrárhírei segítségével.
2020. június 12.
Egy elemzés szerint az Oroszországból, Ukrajnából és Kazahsztánból származó búzakivitel stabil marad a 2020/21-es időszakban.
2020. május 26.
Az exportra égető szükségünk lenne, a magyar baromfiágazat jelentősen külföldre termel. Az úgynevezett „nagyvevő országaink” részben Európában, részben Távol-Keleten vannak.
2020. május 24.
Romániát meglehetősen súlyos aszály fenyegeti. Az ország ennek ellenére továbbra is búzaexportőr marad, valószínűleg körülbelül 3,5 millió tonnával.
2020. május 18.
Összesen 22 százalékkal zuhant éves alapon a holland virágkertészeteket exportja az új típusú koronavírus terjedése miatt.
2020. május 4.
A COVID-19 világjárvány okozta hatás, amely látványosan csökkentette az élelmiszerigényt és akadályozta a gazdasági növekedést világszerte, még fontosabbá tette a Cargill brazil jelenlétét.
2020. május 2.
A teljes élőállatexport-egyenlegben a szarvasmarha- és juh-export csökkenése mellet az élősertés- és baromfiexport-mennyiségek is mérséklődni fognak.
2020. április 30.
Az argentin termelők a heves esőzések miatt felfüggesztették a szója és a kukorica betakarítását az ország központi térségében.
2020. április 26.
A világ 19 legnagyobb gazdaságát és az Európai Uniót tömörítő szervezet, a G20 mezőgazdasági miniszterei hangsúlyozták, hogy a koronavírussal kapcsolatos óvintézkedések nem zavarhatják az élelmiszer-ellátást.
2020. április 17.
A Lidl Magyarország 23,7 millió palack bort értékesített 2019-ben, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben egyaránt. Az áruházlánc tovább erősítve vezető borexportőri pozícióját több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával.